22 Aprilie 2010

Despre targetare predictiv-comportamentala cu cea mai mare companie de profil din Germania



Lansat pe piata din Germania in urma cu 3 ani, serviciul de targetare predictiv-comportamentala al companiei Nugg.add este disponibil si pe plan local, prin partneriatul semnat cu Httpool Romania. Stephan Noller, CEO-ul Nugg.add, a vorbit intr-un interviu acordat Wall-Street despre avantajele acestui serviciu si ce economii poate genera in desfasurarea unei campanii online.
In septembrie 2009, Httpool Romania a inceput implementarea plan local a serviciului Httpool Behavioral, un sistem menit sa-i ajute pe utilizatorii de Internet sa primeasca mai multe reclame la produse din aria lor de interes, iar pe advertiseri sa-si livreze mesajele doar catre publicul-tinta relevant pentru produsul lor. Astfel, advertiserii vor avea o crestere a eficientei campaniilor de publicitate online. Tehnologia este o inventie a Nugg.add, care a devenit lider mondial in furnizarea de produse de targetare comportamentala. Predictive Behavioral Targeting (PBT) a fost pana acum adoptat de pietele de publicitate online din mai multe tari, castigand numeroase premii de inovatie in tehnologie si securizare a datelor private.

Reteaua din Romania a Httpool Behavioural are in prezent aproximativ 6 milioane de utilizatori unici de Internet, impartiti in diferite categorii demografice si cu anumite obiceiuri de consum. Spre exemplu, in portofoliul Httpool Behavoiural exista 2,5 milioane de barbati cu varste cuprinse intre 20 si 39 de ani, dar si categorii de public mai nisate: 800.000 de femei (20-49 ani), care sunt interesate de achizitia de produse de frumusete, sau 500.000 de persoane (20-39 ani), interesate de vacante si bilete de avion.

Stephan Noller (40 de ani), unul dintre fondatorii Nugg.add si CEO al companiei, vorbeste despre inceputurile PBT in Germania si impactul asupra acestui serviciu asupra activitatii companiilor din diferite tari din Europa.

Wall-Street: Cand ati lansat platforma de targetare predictiv-comportamentala?
Stephan Noller:
Am lansat aceasta platforma in anul 2007, fiind prima companie care oferea astfel de servicii.

Wall-Street: De unde aceasta idee?
Stepan Noller:
Ne-am dat seama ca targetarea comportamentala clasica era limitata si nu se ridica la nivelul cerintelor clientilor. Si aveam un background solid in cercetarea de piata. Astfel, am creat un instrument 2.0 care combina targetarea comportamentala cu cercetarea de piata folosind invatarea electronica si date in timp real.

Wall-Street: Ce impact a avut programul de targetare predictiv-comportamentala in Germania?
Stephan Noller:
Prima implementare a programului a fost in cadrul United Internet, cu web.de si gmx.de, una dintre cele mai importante regii de vanzari din Germania. Aceasta a fost o dovada a faptului ce targetarea predictiv-comportamentala poate atrage venituri si poate monetiza continutul intr-un mod mult mai inteligent, chiar si acolo unde targetarea comportamentala clasica a esuat. Apoi am lansat propria noastra platforma de tip ASP (Active Server Pages) cu un nou tip de targetare predictiv-comportamentala, mult mai puternica, mai focusata pe intimitate. Acest serviciu a cunoscut o dezvoltare sustinuta in ultimii 3 ani si este in prezent una dintre cele mai mari platforme de targetare din Europa.

Wall-Street: Ce probleme ale industriei de publicitate online din Germania a reusit sa rezolve acest program? Care sunt avantajele targetarii predictiv-comportamentale (Predictive Behavioral Targeting)?
Stephan Noller:
Prin intermediul PBT poti atinge un nou nivel de eficienta in special in cazul companiilor din industria FMCG, care nu beneficiaza de canale online speciale. Prin directionarea campaniei potrivite catre publicul tinta potrivit pot fi reduse pierderile media din cadrul campaniilor de promovare online. In prezent, platforma noastra de targetare predictiv-comportamentala ofera solutii pentru diferite obiective si clienti, de la publisheri la retele de publicitate sau agentii. Putem astfel imbunatati vizibilitatea brandurilor si maximiza ratele de click si conversie. De asemenea, putem controla cantitatea de publicitate pentru fiecare utilizator.

Wall-Street: Cati clienti are platforma PBT a Nugg.add in Germania?
Stephan Noller:
Peste 30 de publisheri si retele de publicitate.

Wall-Street: Ce fel de companii au apelat la acest tip de servicii?
Stephan Noller:
Solutiile noastre sunt folosite de o gama larga de clienti, de la companii din domeniul auto, cosmetice, agentii de turism etc.

Wall-Street: In ce alte tari a mai lansat Nugg.ad platforma PBT?
Stephan Noller:
Suntem prezenti in 12 tari din Europa, printre care Marea Britanie, Franta si Germania. Ca si platforma de targetare suntem lideri de piata in Germania, Scandinavia si Europa Centrala si de Est.

Wall-Street: Ce tari se afla pe lista Nugg.add pentru expansiune in acest an?
Stephan Noller:
Urmarim sa ne consolidam pozitia in Europa si sa ne oferim serviciile companiilor din agentiilor din Marea Britanie, precum si in Europa Centrala si de Est.

Wall-Street: Ce impact a avut acest program pe piata romaneasca?
Stephan Noller:
Este prematur sa facem o estimare a impactului, insa putem afirma ca interesul pentru acest serviciu este deja destul de mare. Suntem optimisti.

Wall-Street: Cati clienti aveti pe piata din Romania?
Stephan Noller:
In acest moment avem 2 clienti. Am ales Httpool ca si partener local pentru a introduce si dezvolta PBT pe baza tehnologiilor moderne, a unei retele internationale si cunostinte solide despre mediul online. Credem ca pot lansa produse si tehnologii inovatoare pe o piata online cu mult potential.

Wall-Street: Cu ce probleme se confrunta piata online din Romania in privinta targetarii? Este Romania o piata suficient de matura pentru targetare predictiv-comportamentala?
Stephan Noller:
Companiile se bazeaza inca pe servicii de marketing online sau offline traditionale si au nevoie de timp pentru a accepta servicii de targetare predictiv-comportamentala. Insa cred ca acest lucru se va produce destul de rapid pe masura ce targetarea capata din ce in ce mai multa atentie ca metoda de eficientizare.

Wall-Street: Cum poate PBT sa influenteze planning-ul in media online?
Stephan Noller:
In mod drastic, intrucat le ofera agentiilor si companiilor metode noi de atingere a audientelor. Este important in special pentru publicitarii care alocau intregul buget TV-ului si acum realizeaza ca audientele lor dispar de pe TV in favoarea online-ului. Cu servicii de targetare predictiv-comportamentala publisherii pot oferi optiuni de targetare ce depasesc TV-ul si fructifica online-ul la capacitate maxima.

Wall-Street: Cum arata viitorul targetarii in online?
Stephan Noller:
Targetarea creste intr-un ritm mai mare decat piata online si va reprezenta una dintre tehnologiile principale ale campaniilor online in viitor. Adauga valoare tuturor jucatorilor din ecuatie – publicitarii si agentiile lor ating audientele in mod mai eficient, publisherii isi monetizeaza mai bine continutul, la preturi mai mari, si la nivelul intregului portofoliu.



Citeste si