10 Iunie 2010

Publicitatea bate criza pe marile ecrane



Dupa un an 2009 record pentru box office-ul american, nu reprezinta nicio surpriza faptul ca industria de publicitate din cinema este unul dintre putinele segmente ale industriei care si-a majorat veniturile anul trecut, comparativ cu 2008, arata Adage.com.
Cu toate acestea, chiar si industria publicitatii in cinematografe, ce a crescut cu 2% in 2009, pana la 584 mil. dolari (sursa: Cinema Ad Council), nu a reusit sa tina pasul cu ritmul de crestere al audientei, de 6%.

Potrivit lui Mike Chico, presedinte al Cinema Ad Council, inceputul lui 2010 a fost marcat de o crestere semnificativa a bugetelor alocate pentru publicitatea in cinema de catre producatori nationali de cosmetice, automobile si retail. “Am observat cresteri de 2 cifre ale bugetelor pentru publicitatea in cinematografe in primele doua trimestre ale anului”, spune Chico.

Cea mai mare retea de vanzari de publicitate in cinematografe, National CineMedia, a afisat o majorare a veniturilor de 12,8% in primul trimestru, pana la 67,8 mil. dolari, si estimeaza o crestere a vanzarilor de 6-8% pentru al doilea trimestru. Evolutia este determinata de alocarea de bugete de publicitate de catre branduri care nu s-au mai promovat pana acum in cinematografe, incluzand companii din domeniul electronicelor, jocuri video, confectii si categorii auto. In plus, se observa o crestere importanta din partea gigantului Kraft Foods, care a transferat recent cateva milioane de dolari din bugetul de promovare pe TV catre cinema pentru branduri precum Oscar Meyer Lunchables, Ritz Crackers si Stride.

Anul trecut s-au promovat prin intermediul National CineMedia aproximativ 200 de branduri, in crestere fata de doar 30 de marci in 2002, cand a fost lansata reteaua de vanzari. “In prezent, orice brand care are ca public tinta persoanele cu varsta intre 12 si 34 de ani vor avea cinema pe lista mixului de promovare”, spune un oficial National CineMedia.

Productiile 3-D au reprezentat o alta sursa de crestere pentru cinematografe, printre brandurile care au apelat la astfel de campanii numarandu-se Friskies, Air Force, Samsung, Sprint si Lexus. Costul productiei unei reclame 3-D poate se incadreaza intre 20.000 si 50.000 de dolari, insa poate conduce la unele dintre cele mai puternice rezultate in privinta intentiei de cumparare a consumatorului.

Cititi si CEO-ul Cinema City: Construirea infrastructurii va creste traficul in cinematografe



Citeste si