Topul celor mai mediatizate case de brokeraj

Cele mai mari 35 de societati de brokeraj de pe Bursa au inregistrat in 2008, o scadere totala a cifrei de afaceri de aproximativ 55%. Iar 2009 a fost la fel de dezastruos. Dincolo de venituri si tranzactii bursiere, cele mai puternice case de brokeraj au avut parte de o mediatizare modesta in media autohtone.

Conform monitorizarilor MediaIQ, Intercapital Invest este cel mai vizibil brand de pe piata caselor de brokeraj. Compania detine prima pozitie cu 334 aparitii in 39 de surse. Compania a inregistrat o scadere de aproximativ 3,43%, fata de perioada de monitorizare precedenta. Paradoxal, societatea infiintata in urma 15 ani, nu este pe primul loc in privinta veniturilor pe 2008, obtinand din tranzactii bursiere 4,4 milioane de lei.

Cel mai puternic jucator din piata caselor de brokeraj, KBC Securities, cu o cifra de afaceri de 8,8 milioane de lei, a avut in ultimele sase luni 74 de aparitii in 12 surse media. In plus, KBC a avut o evolutie negativa fata de perioada precedenta monitorizarii. Firma detine pozitia a sasea „in gura presei”, dupa HTI (97 articole), Tradeville (106) si Prime Transaction (108).

Primii doi jucatori, Intercapital Invest si Broker Cluj, acopera aproximativ 70% din totalul articolelor scrise in media autohtone in ultimele sase luni. Interesant este faptul ca, insumate, cotele de piata (calculate la numarul de aparitii in ultimele sase luni) ale Prime Transaction, HTI si Tradeville reprezinta cota de piata a jucatorului Broker Cluj.

Singurul jucator care isi sincronizeaza pozitia din topul celor mai profitabile case de brokeraj cu cea din clasamentul mediatizarii este Broker Cluj. Compania ocupa pozitia a doua cu 313 aparitii in 22 surse media, dar si cu o cifra de afaceri de 8,32 milioane lei in 2008. In plus, casa de brokeraj a avut, fata de perioada de monitorizare precedenta, o crestere de 2,63%.

Monitorizarea MediaIQ a fost realizata in perioada 15 ianuarie - 20 iulie si a inclus peste 600 surse media (bloguri, agentii de presa, variantele online ale celor mai importante publicatii nationale si locale, dar si ale principalelor televiziuni). Pentru suport s-a folosit clasamentul pe 2008 al celor mai puternice case de brokeraj, dupa cifra de afaceri.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Advertising »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Qualitance incepe luni plasamentul privat de obligatiuni