Peste 60% dintre internautii romani folosesc messengerul
Internetul este folosit in general pentru a “sta de vorba” cu prietenii sau familia si pentru distractie. Romanii utilizeaza mesageria instant (de tipul Yahoo Messanger) in mult mai mare masura decat in alte parti ale lumii, 63% dintre internautii romani din orase folosind aceste instrumente fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele.
Utilizatorii din alte state prefera sa comunice pe e-mail, 66% facand acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani.
Pe de alta parte, in Romania, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filme sau alte transmisiuni video, 36% descarca fisiere audio, iar 31% fisiere video.
Cu toate ca si consumatorii din alte tari cauta divertismentul online, exista cateva diferente. Acestia urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%).
De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre utilizatorii de internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).
Utilitatea internetului creste din ce in ce mai mult acesta fiind folosit tot mai des pentru cumparaturi, pentru plata facturilor sau administrarea conturile bancare.
In Romania, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.
Comparativ, la nivel global, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.
In ceea ce priveste retelele sociale, in orasele Romaniei popularitatea acestora este mai mica, 26% dintre utilizatorii de internet frecventandu-le macar o data pe luna, in timp ce la nivel mondial, 39% dintre internauti viziteaza cel putin lunar un astfel de site.
Roper Reports este un studiu global care analizeaza valorile şi stilul de viata ale consumatorilor, si obiceiurile de utilizare a internetului si care se desfasoara anual la nivel global incepand din 1997, iar in Romania din 2008.