26 August 2010

Peste 60% dintre internautii romani folosesc messengerul



In jur de 55% dintre romanii cu varste peste 15 ani, utilizeaza computerul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza internetul lunar sau mai des, arata Roper Reports 2010, un studiu realizat de compania de cercetare GfK Romania pe un esantion de 1.000 de respondenti, cu varste peste 15 ani, din mediu urban.

Internetul este folosit in general pentru a “sta de vorba” cu prietenii sau familia si pentru distractie. Romanii utilizeaza mesageria instant (de tipul Yahoo Messanger) in mult mai mare masura decat in alte parti ale lumii, 63% dintre internautii romani din orase folosind aceste instrumente fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele.

Utilizatorii din alte state prefera sa comunice pe e-mail, 66% facand acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani.

Pe de alta parte, in Romania, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filme sau alte transmisiuni video, 36% descarca fisiere audio, iar 31% fisiere video.

Cu toate ca si consumatorii din alte tari cauta divertismentul online, exista cateva diferente. Acestia urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura cu cei din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%).

De asemenea, la nivelul celor 26 de tari analizate, comparativ cu Romania, o mai mica parte dintre utilizatorii de internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%).

Utilitatea internetului creste din ce in ce mai mult acesta fiind folosit tot mai des pentru cumparaturi, pentru plata facturilor sau administrarea conturile bancare.

In Romania, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel putin lunar cumparaturi pe internet, 7% fac tranzactii bancare si 6% platesc facturi.

Comparativ, la nivel global, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.

In ceea ce priveste retelele sociale, in orasele Romaniei popularitatea acestora este mai mica, 26% dintre utilizatorii de internet frecventandu-le macar o data pe luna, in timp ce la nivel mondial, 39% dintre internauti viziteaza cel putin lunar un astfel de site.

Roper Reports este un studiu global care analizeaza valorile şi stilul de viata ale consumatorilor, si obiceiurile de utilizare a internetului si care se desfasoara anual la nivel global incepand din 1997, iar in Romania din 2008.



Citeste si