Bilantul dupa primul an
Produse noi si extindere peste hotare
1 / 4

Bilantul dupa primul an

“Ultimul an a fost cu certitudine unul din cei mai memorabili din viata mea”, spune Peter Imre. “Daca as fi stiut in aprilie 2010 ce inseamna businessul de media probabil ca m-as fi gandit inca doua zile inainte sa fi intrat in biroul acesta. Dar apoi tot as fi acceptat”.

Dupa 22 de ani petrecuti in cadrul producatorului de tigarete Philip Morris si dupa sase luni de pauza, in aprilie 2010 Peter Imre a primit din partea lui Dinu Patriciu propunerea de a prelua fraiele trustului sau de presa, Adevarul Holding. Principalul obiectiv anuntat atunci de Imre era sa aduca profit unei companii care a inregistrat pierderi in fiecare an de la preluarea, in 2006, de catre Dinu Patriciu. Obiectivul parea, la momentul respectiv, relativ simplu de atins.

“E ca atunci cand te uiti la televizor si vezi pe cineva schiind sau jucand tenis. Ti se pare ca e foarte usor. Pe urma, cand ajungi pe teren sau pe partie iti dai seama ca lucrurile sunt mult mai complicate si ca adevarata arta si profesionalismul se afla in detalii”, spune Imre.

Schimbarile din Adevarul Holding au fost destul de vizibile in ultimul an: au fost numiti manageri noi, in timp ce alti manageri au parasit compania; trustul de presa s-a extins in Republica Moldova, unde a lansat Adevarul si Click, si la Bruxelles, unde are o redactie permanenta; pe de alta parte, Adevarul Holding a inchis cotidianul Blik, pe care il detinea in Ucraina; vanzarile ziarului Adevarul au scazut la jumatate, iar traficul adevarul.ro a crescut cu aproximativ acelasi procent.

In momentul bilantului, Imre spune ca si-a atins “in mare masura” obiectivul de a aduce toate brandurile trustului pe profit. “Brandurile Adevarul Holding sunt, in mare parte, pe break-even sau profitabile”, spune el. “Ziarul Click si produsele adiacente - Click pentru femei, Click sanatate, Click pofta buna – sunt branduri foarte profitabile. Revista Historia e pe profit, Tango e pe profit. Revista OK e pe break-even. Forbes trebuie sa recunosc ca inca se lupta pentru a creste si in tiraj, si in profitabilitate”.

Cat despre ziarul Adevarul, “e o discutie foarte lunga”. Luat ca atare, ziarul Adevarul, cu tot cu inserturile de carti si DVD-uri, este un produs profitabil, spune Imre. Luat impreuna cu familia Adevarul, care include si Adevarul de seara, Adevarul de duminica si site-ul adevarul.ro, e pe pierdere. Potrivit unor voci din piata de media, Adevarul de seara urmeaza sa fie comasat cu Adevarul, disparand ca produs separat. Oficialii Adevarul Holding nu au confirmat informatia.

Site-urile Adevarul Holding nu sunt profitabile
. “Eu nu stiu daca exista astazi un site profitabil in Romania, daca da atunci as vrea sa-i vedem modelul”, spune Imre. Seful Adevarul Holding a anuntat anul trecut ca vrea sa introduca taxa pentru continutul online. Planul a ramas in picioare, insa nu s-a hotarat asupra momentului in care va fi aplicat.

“Analizez mai multe modele”, spune el. “Slovacia are acum un model extrem de interesant. Au facut o coalitie in care toate site-urile au pus un perete comun, o usa prin care se trece cu plata. Platesti la intrare, dupa care accesezi fiecare site in parte al celor trei-patru ziare pe care le au. Specificitatea noastra nationala n-o sa ne permita niciodata sa avem o coalitie care sa functioneze unitar, sigur cineva va sparge greva, va gasi o alta solutie, ca atare nu ma astept la asa ceva. Dar ma uit la diferite modele, la felul in care pot rentabilizate site-urile”.

Cititi in slide-ul urmator ce spune Peter Imre despre scaderea de 50% a vanzarilor Adevarul


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri