Bilantul dupa primul an
Produse noi si extindere peste hotare
2 / 4

"Ziarul Adevarul era vazut ca hartie de impachetat carti"

Printre schimbarile prin care au trecut produsele Adevarul Holding anul trecut se numara si o scadere de circa 50%, a vanzarilor Adevarul, de la 130.000 de exemplare vandute in medie, pe editie, in ianuarie 2010, la 64.000 de exemplare, in luna decembrie.

“Impreuna cu colegii si cu proprietarul trustului ne-am uitat la ce s-a intamplat. Evident, add-on-urile (inserturile de carte si film – n.r.) au ajutat foarte mult ziarul sa creasca. Faptul ca Adevarul a ajuns pe locul intai s-a datorat in buna parte add-on-urilor”, spune Imre. “Cand am venit eu aici perceptia despre ziarul Adevarul a fost ca este o hartie de impachetat carti. Se vindeau foarte multe carti si ziarul, ca si continut, nu avea asa o mare importanta. Cu siguranta pot sa va spun ca ziarul de astazi este mult mai bun decat acum un an de zile. Daca astazi se vand 50-60.000 de exemplare de Adevarul, 80% se datoreaza ziarului si doar 20% este adaugat de inserturi”.

Si piata inserturilor s-a schimbat in ultimii ani, oferta de carti si DVD-uri largindu-se si diversificandu-se foarte mult, spune managerul. Mai mult, piata poate atinge un moment de saturatie, cand bibliotecile romanilor se umplu.

Imre exclude vehement ideea renuntarii la editia printata a ziarului Adevarul, asa cum s-a intamplat de curand cu Gandul. Chiar daca sustine ca nu il ingrijoreaza scaderea tirajului deoarece produsul in sine este mai bun, managerul se gandeste la o noua crestere in vanzari pentru Adevarul. Cum ar fi posibila? “Altfel”. “In mare parte problema e cauzata de sistemul de distributie. In 20 de ani presa romaneasca a produs numai 6.500 de puncte de vanzare, care incearca sa acopere 20 de milioane de oameni. Bunurile de larg consum se vand in peste 90.000 de puncte de vanzare in Romania”.

Solutia ar fi gasirea de canale de distributie alternative, spune Imre, dand exemplul retelei de bacanii Mic.ro, detinuta de Dinu Patriciu. Cu 460 de unitati, reteaua Mic.ro aduce in prezent o crestere de 10% in vanzarile produselor Adevarul Holding, adauga el.

In ciuda scaderii dramatice in tirajele Adevarul si Forbes, trustul de presa a avut in ultimul an o crestere de 60% a veniturilor din publicitate, spune Imre. Anul trecut, managerul anunta ca vrea sa atraga 10 milioane de euro din piata de publicitate in print. Nu spune daca si-a atins sau nu targetul, cert e ca pentru 2011 ridica stacheta, chiar daca estimeaza ca piata de publicitate va scadea: “Anul acesta vreau 15 milioane. Dintr-o placinta mai mica vreau sa am o bucata mai mare”.

In toiul scandalului cu Coca-Cola si agentia de publicitate McCann Erickson, Imre declara ca in relatia cu advertiserii pune pe primul loc continutul editorial. “N-am sa las pe nimeni niciodata, poate sa fie compania companiilor si marca marcilor, sa intervina in partea editoriala sau sa conditioneze banii de publicitate de partea editoriala. Si dupa cum cu mult bun simt, cred eu, am anuntat de la inceputul venirii mele aici, nu primesc bani de la companii ale caror proiecte le cred imorale, cel putin. Poate se vor dovedi si ilegale”, spune el, cu referire la Rosia Montana Gold Corporation, despre care a anuntat anul trecut ca Adevarul Holding nu ii va accepta publicitate.

Cititi in slide-ul urmator cat de profitabile sunt operatiunile Adevarul Holding din Republica Moldova si Ucraina

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri