Ce aduce in plus Google+
Ce ar putea merge rau
Vor putea coexista Facebook si Google+?
3 / 4

Vor putea coexista Facebook si Google+?

Moartea MySpace ar putea demonstra ca oamenii isi fac loc in viata pentru o singura retea sociala. Pe de alta parte, Twitter a demonstrat ca “socialul” poate avea forme diferite si ca retelele sociale pot colabora.

Dar relatia buna dintre Twitter si Facebook nu se aplica si in cazul Facebook-Google. Facebook a refuzat sa-i ofere Google posibilitatea de a indexa in motorul de cautare rezultatele de pe Facebook, iar, mai recent, nu i-a permis importarea contactelor din Facebook in Google+.

PCWorld prezinta trei teorii despre viitorul retelelor Facebook si Google+.

Prima teorie: Cele doua retele sociale pot coexista independent.


Presedintele executiv al Google, Eric Schmidt, a declarat recent ca exista suficient spatiu pentru ca doua companii sa existe independent una fata de alta. Schmidt a spus, intr-un interviu pentru Reuters, ca Google+ va avea acelasi succes ca Facebook si Twitter deoarece cererile de accesare a retelei sociale sunt multe, iar optiunea Hangouts este foarte populara printre utilizatorii tineri. Acelasi Eric Schmidt a declarat in 2005 ca Google si motorul de cautare Bing al companiei Microsoft pot coexista. Insa astfel de declaratii pot fi doar o miscare de PR, observa PCWorld: Google si Microsoft concureaza pentru investitiile in publicitatea pe motoarele de cautare, la fel cum Facebook si Google+ vor concura pe terenul retelelor sociale.

A doua teorie: Facebook si Google+ pot coexista doar daca lucreaza impreuna.


Unii comentatori din industrie sunt de parere ca Facebook si Google+ vor putea functiona doar daca vor gasi modalitati de colaborare. Jason Shellen, seful serviciului de chat AIM, detinut de AOL, da exemplul colaborarii cu Gchat, serviciul de chat al Gmail. De asemenea, Twitter poate fi conectat cu multe alte canale, printre care Facebook si YouTube.

Din acest punct de vedere, Google+ pleaca cu un dezavantaj: atat Facebook cat si Twitter au refuzat integrarea serviciilor.

A treia teorie: Poate exista un singur supravietuitor.


Cea de a treia varianta presupune ca razboiul dintre retelele sociale sa aiba un singur invingator. Acesta va fi ales de catre public in functie de criteriile de confidentialitate si de cat de usor le va fi sa renunte la reteaua sociala, daca si-o vor dori, sustine Judy Shapiro, blogger pentru AdAge.

Traditional, Google este specialistul in publicitatea targetata pe motoarele de cautare, iar Facebook este marea retea sociala. Ambele par insa sa-si doreasca sa fie ce e cealalta. Convergenta dintre abilitatea Google si cea a Facebook ar putea sa creeze un exod intre cele doua retele sociale sau chiar sa genereze distrugerea ambelor.

“Cu cat o retea sociala ne poate targeta mai precis, in termeni de vanzari de publicitate, cu atat vom deveni mai rezistenti la ea”, spune Shapiro. “Daca combini puterea lui Google din zona motoarelor de cautare cu baza comportamentala din social media a Facebook, iese o dubla lovitura. Iar confidentialitatea noastra devine o victima colaterala”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri