“Newborn”, un monument din otel masiv, are lungimea de
Ismaili e un munte de om de peste doi metri. Are trasaturi dure,
Kosovo si Albania sunt doua piete mici – populatia cumulata
Cealalta problema majora a publicitatii in Albania si Kosovo sunt
<p>Pe 7 februarie 2008, membrii agentiei Ogilvy Kosovo s-au adunat
Pana la urma, fierarul a acceptat sa lucreze pe incredere. Dupa ce
Intreg proiectul a costat <strong>55.000 de euro</strong>. Ogilvy
2 / 8

Ismaili e un munte de om de peste doi metri. Are trasaturi dure,

Ismaili e un munte de om de peste doi metri. Are trasaturi dure, care se imblanzesc instantaneu cand incepe sa vorbeasca, intr-o engleza fara cusur. A trait 12 ani in Londra, unde si-a facut studiile si a lucrat mai apoi ca designer, in special pe partea de web. Atacul terorist din 11 septembrie 2001 si urmarile pe care acesta le-a avut asupra economiei Londrei l-au convins pe Ismaili sa paraseasca Marea Britanie. “Mi-am dat seama ca soarta nu mai e in mainile tale, ci in mainile altcuiva, care, la 3.000 de kilometri distanta de tine, arunca in aer doua cladiri. In orasul tau oamenii isi pierd slujbele, companiile dau faliment. Kosovo e o cu totul alta poveste”.

In plus, Kosovo era o piata tanara din toate punctele de vedere. Un business infiintat atunci, in orice domeniu, avea sanse mari sa devina puternic odata cu cresterea pietei. Initial, Ismaili a intrat in publishing, editand reviste de benzi desenate, in limba albaneza. A publicat sapte numere de revista, vanzarile au fost dezastruoase si in sase luni si-a pierdut toti banii.

In acea perioada, a aflat ca Raiffeisen Bank organizeaza un pitch pentru contul sau de publicitate. “M-am gandit de ce sa nu incerc si eu? Chiar atunci, cineva din competitie mi-a trimis vorba: «Spune-i lui Fisnik sa se tina de benzile lui desenate si sa lase publicitatea in seama altora». Asta m-a scos din sarite. Mi-a luat un weekend sa-mi pregatesc prezentarea cu care am castigat contul Raiffeisen Bank. Si asa am inceput”.

In 2003, Ismaili punea bazele unei agentii de publicitate, alaturi de cinci prieteni. In Pristina mai existau doar doua sau trei agentii locale. Nimeni nu avea studii de profil sau experienta in publicitate. Oamenii nu stiau ce inseamna "copywriter" sau "account manager". Au invatat totul de la zero, indeplinind mai multe slujbe in acelasi timp. “Eu sunt si manager, si copywriter, si director de creatie, si mai am inca vreo cinci-sase sarcini. Ceea ce e distractiv”, spune Ismaili.

Doi ani mai tarziu, agentia de publicitate s-a afiliat retelei Ogilvy, devenind Ogilvy Kosovo. In 2006 s-a extins si in Albania, deschizandu-si un birou la Tirana. Cele doua agentii numara acum, impreuna, 24 de angajati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri