Bannerele – Cele mai solicitate modele de publicitate in primul semestru
Indiferent ca este vorba de campanii clasice, proiecte speciale sau sponsorizari, bannerele raman in continuare cele mai utilizate modele de publicitate online, cred reprezentantii agentiilor de publicitate, care remarca si o crestere a investitiilor pe segmentul proiectelor speciale.
“Si anul acesta preponderente au fost bannerele clasice, desi se spunea ca anul 2008 va fi anul «proiectelor speciale» in .ro. Modalitatile de targetare sunt tot mai multe, ceea ce plaseaza internetul printre mediile cu cea mai buna rata de raspuns”, a explicat Cristi Marinescu.
Pe de alta parte, Calin Rotarus si Vlad Popa au remarcat o crestere a investitiilor in proiecte speciale.
“Ca si pana acum, display advertising-ul atrage cele mai multe bugete. De remarcat cresterea investitiilor in proiecte speciale. CPC-ul (cost per click n.r.) creste timid”, a spus Rotarus.
“Primeaza modelul CPM (cost per mia de afisari n.r.), dar se simte o puternica cerere de proiecte speciale (in general, au costuri fixe). Istoric, modelul CPM este cel care a fost cel mai folosit pana acum. Alte modele atragand sub 10% cota de piata. Dupa modelul CPM se remarca modelul cost per click si email marketing. In conditiile in care multe site-uri se apropie de sold-out, motorul de crestere vor fi proiectele speciale, care creaza pozitii noi”, a precizat Popa.
In ceea ce priveste cele mai atractive trei industrii pe internet, oficialii agentiilor de publicitate au optat cu precadere pentru domeniile financiar/banci, auto si telecomunicatii.
Inapoi la articol