Mihai Gongu, Graffiti BBDO: In sfarsit, Microsoft admite ca uneori o da in bara
Sorin Tranca, Friends Advertising: Viitorul Microsoft se bazeaza pe trecutul lui Bill Gates
Serban Alexandrescu, Headvertising: Microsoft spune ca ceea ce e pe dinauntru conteaza
Razvan Capanescu, Publicis: Microsoft se comporta ca un challenger
Marian Enache, Brandstalk: Microsoft are o problema daca a ajuns sa foloseasca imaginea lui Bill Gates
2 / 6

Sorin Tranca, Friends Advertising: Viitorul Microsoft se bazeaza pe trecutul lui Bill Gates

Potrivit lui Sorin Tranca, director de creatie la Friends Advertising, ideea creativa din spatele spotului este simpla. Mai exact, se reduce la: “Viitorul Microsoft se bazeaza pe trecutul lui Bill Gates”

Spotul ii transmite publicului Microsoft ca va avea parte in curand de produse ca cele de la Apple: moi, dulci si zemoase, pe care iti vine sa le mananci cand lucrezi cu ele. “La nivel emotional, transmite ca mostenirea lui Bill Gates e buna si nu rea, iar faptul ca William Gates e acum pensionar e un lucru necesar, are dreptul la viata. Insa a lasat pe masa proiectantilor chestii cu adevarat vizionare. Asocierea cu Jerry Seinfeld, cel mai ilustru american de profesie «vecin», contribuie substantial la asta”, spune Tranca.

Creativul considera ca pozitionarea Microsoft nu este una eficienta, pentru ca nu reuseste sa repozitioneze pe Apple si sa-l inchida intr-o alta casuta mentala, inferioara celei in care era deja. “Cred ca unui gigant ca Microsoft nu ii sta bine in rolul de follower. Nu este, inainte de orice, logic”.

“Insa nu cred ca aceasta campanie isi doreste sa pozitioneze pe Microsoft vs. Apple. Ar fi o greseala strategica, as spune. Cred ca acest spot isi doreste sa explice un pic publicului, intr-o maniera emotionala, unde s-a dus Bill. Nu sa repozitioneze pe Apple”, conchide creativul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri