Mihai Gongu, Graffiti BBDO: In sfarsit, Microsoft admite ca uneori o da in bara
Sorin Tranca, Friends Advertising: Viitorul Microsoft se bazeaza pe trecutul lui Bill Gates
Serban Alexandrescu, Headvertising: Microsoft spune ca ceea ce e pe dinauntru conteaza
Razvan Capanescu, Publicis: Microsoft se comporta ca un challenger
Marian Enache, Brandstalk: Microsoft are o problema daca a ajuns sa foloseasca imaginea lui Bill Gates
5 / 6

Marian Enache, Brandstalk: Microsoft are o problema daca a ajuns sa foloseasca imaginea lui Bill Gates

Ideea creativa a spotului Windows nu e exceptionala, crede Marian Enache, director de creatie Brandstalk. Strategia, insa, merita mai multa atentie si se bazeaza fie pe o epifanie – bine testata – a celor de la creatie, fie pe niste studii de piata bine facute.

“Oricum, nu ma pot abtine sa nu banuiesc «insertia clientului» care a cerut – sunt sigur - ca spotul sa «apeleze» nu doar populatia majoritara, ci si pe cea de pe locul doi – hispanicii, introdusi (cum spunem noi pe malurile Dambovitei) prin metoda «pusi cu mana», sub forma cumparatorilor care se intreaba pe limba lor daca nu cumva «El, Bill Gates, e conchistadorul?» Te umfla rasul de bucurie ca si la ei e ca la noi: clientul plateste, clientul ordona”, spune Enache.

Prin noua campanie, Microsoft incearca sa contracareze campania Mac vs. PC realizata de Apple, inlocuind personajul sters si plictisitor care intruchipeaza PC-ul cu o celebritate, considera creativul. Mai mult, celebritatea – Jerry Seinfeld – apare in prezenta liderului Microsoft, fondatorul Bill Gates.

“Ei bine, se pare ca chiar avem o problema daca pentru a (se) vinde, compania il «impinge in fata» pe Big Big Boss. Cu alte cuvinte, ma gandesc ce ar putea determina vreodata compania… fructului cunoasterii sa il puna pe un Steve Jobs sa vanda «merele» intr-o reclama care oricum va face istorie si va cladi studii de caz. Eu cred ca fie o criza de imagine pe piata americana, fie lipsa unei strategii viabile de dezvoltare a marcii, dublata de probleme semnalate imediat dupa lansarea produsului pe nume Vista”.

La capitolul executie, Marian Enache observa doua mesaje incluse aproape subliminal in spot, respectiv “Discount prices” si “Why pay more?” care apar (la nivel verbal si vizual) de vreo 6-7, respectiv 11-12 ori in 90 de secunde. Potrivit creativului, mesajele ar fi mai potrivite pentru o campanie care sa tinteasca sporirea vanzarilor, si nu imbunatatirea imaginii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri