Modelul american: 'roiuri' de consultanti
Planuri de business pe trei ani, cu focus pe consumatori
Mediul de business romanesc, umflat si sarac in competente
De la management la consultanta
Piata de consultanta romaneasca, 400 milioane euro in 2008
1 / 6

Modelul american: 'roiuri' de consultanti

“E mai bine sa planifici prost decat sa nu planifici. Costurile de oportunitate sunt mult prea mari”, spune Eusediu Margasoiu (foto), fondatorul The Network. In aprilie 2008, Margasoiu isi anunta plecarea de la Pepsi Americas Romania, unde ocupase, timp de noua ani, functia de director de marketing. A decis sa intre pe piata de consultanta pentru ca in ultimii ani, pe langa jobul de marketing, facea pentru Pepsi si planul strategic, impreuna cu niste consultanti americani. “Dupa care am vazut, din greseala, niste facturi in companie catre consultanti. Si mi-a placut cum aratau”.

La scurt timp, i s-a alaturat Cristina Gheorghe, ex-manager la Procter & Gamble Romania. Impreuna, au pus bazele unei companii si ale unui brand, The Network, pe care vor incepe sa il promoveze anul acesta. Deocamdata sunt in faza de consolidare a echipei.

De curand, reteaua s-a largit cu trei fosti manageri de top: Mihai Ghyka, fost director general la InBev Romania, Paul Markovits, care a ocupat pozitia de Senior Brand & Communication Director la Vodafone Romania, si Dragos Dinu, fost CEO al A&D Pharma. Partenerii The Network formeaza un “consultants swarm” (roi de consultanti) – un model american de grupare informala care a inceput sa concureze cu marile companii de consultanta precum McKinsey, Roland Berger, Accenture sau Boston Consulting.

“Sunt oameni cu experienta sanatoasa in spate, s-au rupt din diferite companii si au inceput sa consulte in stanga si in dreapta, recomandandu-se reciproc. Au generat o batalie pe piata americana intre structura si om”, povesteste Margasoiu. “Companiile mari de consultanta sunt niste structuri foarte bine asezate, cu know-how foarte mult, cu unelte foarte bine dezvoltate. Structura e impanata cu oameni. Devii, practic, o celula a structurii. In partea cealalta sunt oameni care provoaca structura si vin cu puncte proprii de vedere, sunt mai flexibili si, nu in ultimul rand, au alte costuri”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri