Modelul american: 'roiuri' de consultanti
Planuri de business pe trei ani, cu focus pe consumatori
Mediul de business romanesc, umflat si sarac in competente
De la management la consultanta
Piata de consultanta romaneasca, 400 milioane euro in 2008
3 / 6

Mediul de business romanesc, umflat si sarac in competente

O alta caracteristica a managerilor romani este faptul ca nu sunt obisnuiti sa faca planuri strategice, spune Margasoiu. In anii in care consumul in Romania a crescut accelerat, companiile cresteau din inertie, odata cu pietele pe care activau. Criza financiara creeaza premise noi pentru mediul de afaceri romanesc, iar coerenta planului de business poate decide daca compania supravietuieste sau nu.

Insa problema principala sunt competentele scazute ale celor mai multi manageri din companiile romanesti, in raport cu perceptia creata despre ei. “In ultimii doi ani de zile am cautat oameni sa-mi completez echipa de marketing de la Pepsi. Cred ca am vazut in jur de 28 de brand manageri, senior brand manageri de la toate companiile de pe piata. Personal, am fost extrem de dezamagit. Intre perceptia creata si nivelul competentelor e un «gap» mare”, spune Margasoiu.

Criza financiara va fi tocmai cea care va micsora aceasta prapastie, provocandu-i pe oamenii de afaceri romani sa-si afiseze competentele. Daca nu le au, solutia e simpla: vor fi nevoiti sa le cumpere.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri