'Nu avem concurent direct pe profilul nostru de business'
Venituri si echipa mai mari cu 50%
Criza va fi blanda cu Internetul
'Nu am zice «nu» din start unei oferte de cumparare serioase'
3 / 5

Criza va fi blanda cu Internetul

Criza financiara va afecta intr-o mica masura Internetul romanesc, crede seful Webstyler. Pentru ca online-ul este inca o piata foarte mica, marketerii vor fi tentati sa taie din zonele unde se ruleaza bugete mai mari. “Cred ca vor taia, din placinta asta a bugetului, din feliile mari ca sa simta ca au redus. E putin ilogic sa tai feliile mici. Oricum nu reduci prea mult”, spune managerul.

In al doilea rand, Internetul este favorizat pentru ca aduce rezultate masurabile si un “return on investment” bun. Mai mult decat atat, online-ul ar putea “fura” bugete de la toate celelalte medii, mai ales de la presa scrisa – cea mai apropiata, ca forma de consum, de Internet.

Piata de Internet s-a ridicat, anul trecut, la circa 30 milioane euro, estimeaza Nitu. Dintre acestea, 13-14 milioane au intrat in media, iar restul au fost investiti in dezvoltare, servicii de creatie, marketing direct si alte servicii auxiliare. In 2009, piata va creste cu aproximativ 50%, pana la 45 milioane euro.

In peisajul media, Internetul isi va intari pozitia semnificativ si va creste ca pondere. In 2008, online-ul a avut o cota de circa 2,5% din totalul pietei de publicitate, potrivit anuarului Media Fact Book. Procentul va urca anul acesta pana la minimum 5%, pentru ca celelalte zone precum TV-ul, presa scrisa si outdoor-ul vor fi mult mai afectate decat online-ul de reducerile de bugete, crede Nitu. “Procentul Internetului creste chiar daca, sa zicem, nu cresc bugetele de online, dar scad bugetele celorlalte medii”.

2009 va fi anul in care banii din Internet vor merge mai mult inspre proiecte speciale si platforme online si mai putin inspre bannere, pe care Nitu le compara, ca fenomen, cu isteria competitiilor Bingo din anii '90. “Fiecare televiziune avea cate una. Si a tinut nebunia asta vreun an-doi. La un moment dat, la fel de brusc, au disparut. De ce bannere? Pentru ca era tipul de comunicare cel mai asemanator cu mediile pe care marketerii erau obisnuiti sa comunice. Cel mai simplu era sa faci un banner”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri