2008 in online: fragmentare si criza financiara
2009, un an agitat pentru publicitatea online
“Vedetele” publicitatii online in 2009
O piata de 20 mil. euro in 2009
Primele cifre oficiale pentru piata de publicitate online din Romania
1 / 6

2008 in online: fragmentare si criza financiara

Vlad Popa, sales and client service manager InternetCorp., sustine ca actualul context economic a reprezentat un moment cheie in evolutia industriei de publicitate online in 2008.

"In luna septembrie cateva segmente au redus cheltuielile sau chiar le-au taiat-auto, imobiliare si bancar. In mod normal ele reprezentau 40% din piata. Pe langa aceste segmente si alti clienti au taiat bugetele pentru online, unul important este Nivea. Piata da semne de revigorare de la sfarsitul lui noiembrie, dar inca e prea devreme sa vedem daca va fi peste anul trecut ca valoare”, a spus Vlad Popa.

Informatiile despre criza financiara au existat inca de la sfarsitul anului 2007, insa foarte putini jucatori au reusit sa se adapteze din mers. Problemele au aparut in a doua parte a anului iar efectele sunt chiar tragice pentru unii competitori in aceste zile, crede Bogdan Gavrila, new media manager INTACT Media Group.

“Va pot da exemplul unor regii care au vandut tot anul catre clienti in lei la un curs mediu de 3,65 ron/euro-problema apare odata cu regularizarile din luna ianuarie facute catre site-uri la un curs de peste 4 lei/euro. Acest aspect adaugat la faptul ca unele bugete au fost inghetate in ultimele luni ale anului vor ridica mari probleme unor jucatori care probabil isi vor reveni abia in 2010”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Gavrila.

Fragmentarea pietei in decursul anului trecut a facut ca Internetul romanesc sa ne prezinte un alt peisaj la inceput de 2009, caracterizat prin implicarea marilor trusturi de media.

“MediaPro si-a consolidat pozitia iar rezultatele dezvoltarii au inceput sa se vada in 2008 sub coordonarea lui Orlando Nicoara, Realitatea-Catavencu a organizat una dintre cele mai puternice divizii gandite de Dragos Stanca, iar INTACT Media Group s-a dovedit a fi cel mai dinamic jucator planuind leadershipul pietei in 2009 prin noua divizie, INTACT Interactive”, considera Gavrila.

La randul sau, Laurentiu Pop, deputy managing director HTTPOOL Romania, crede ca peisajul online a traversat in 2008 cateva perioade interesante, care au contribuit la profesionalizarea pietii si au accelerat ritmul de crestere-Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI)/Sesame, studiul IAB, succesul publisherilor independent, care accentueaza fragmentarea pietii, aparitia unor jucatori noi (Intact Interactive, Httpool, Think Digital).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri