'Piata romaneasca are un potential imens, chiar daca vor exista scaderi in primul semestru'
Criza din 2001 a intarit PR-ul in Turcia
Stagnare pentru piata de romaneasca de PR
1 / 4

'Piata romaneasca are un potential imens, chiar daca vor exista scaderi in primul semestru'

In 2004, Ceyda Aydede, presedinte al companiei turcesti de PR si consultanta Global Tanitim, se gandea pentru prima oara ca Romania ar putea fi o piata potrivita pentru extinderea companiei sale. Un an mai tarziu, in Grecia, compania Civitas se afilia retelei de PR Ketchum, parte a grupului Omnicom, pentru ca in 2006 sa incheie un parteneriat regional cu Global Tanitim: rezultatul acestui parteneriat a fost prima agentie lansata sub brandul Civitas Global Ketchum, cu sediul la Sofia.

La inceputul lui 2008, Areti Georgilis, grecoaica care coordoneaza extinderea Civitas Global Ketchum in zona de sud-est a Europei, s-a mutat la Bucuresti pentru a pune bazele unui nou birou. A sondat piata si a intervievat zeci de candidati pana cand a gasit-o pe Tereza Valcan, corporate affairs manager la Cosmote.

“Piata romaneasca are un potential imens. Companiile si audientele sunt acum sceptice, vor exista probabil niste scaderi in primul semestru, dar apoi lucrurile se vor stabiliza. De asta ne-am lansat acum, in mijlocul crizei – pentru a le arata clientilor nostri ca trebuie sa vada oportunitatile din criza”, a declarat, pentru Wall-Street, Areti Georgilis (foto), country manager al Civitas Global Ketchum Romania.

Lansata cu o investitie intre 100 si 500.000 euro “undeva la mijloc, in acest interval”, Civitas Global Ketchum Romania functioneaza cu o echipa de opt oameni care s-au format in diferite domenii si care au fost selectati mai mult prin prisma calitatii de consultant decat pentru experienta in comunicare.

La prima luna dupa lansare, compania a atras deja cativa clienti, veniti in general pe filiera turca, greceasca sau americana. IBM, Ernst & Young, Nokia Siemens, Softmedica, Alesonor sau Ieba Trust formeaza un portofoliu pe care Tereza Valcan, managing director Civitas Global Ketchum Romania, vrea sa il diversifice in lunile urmatoare. Pana la inceputul lui 2010, sefa agentiei isi propune sa amortizeze investitia facuta la lansare.

Serviciile din oferta noii agentii includ consultanta strategica de comunicare, programe complexe de comunicare dedicate companiilor mari, comunicare corporate si de brand si, bineinteles, comunicarea de criza. Nu sunt excluse nici serviciile mai nisate precum campaniile pe IPO-uri sau social media.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri