De la invitati la evenimente la jucatori activi
Clientii ideali au business-uri sofisticate si mentalitatea potrivita
Vreau sa ma implic personal in auditarea agentiilor de media din Romania
Pentru agentiile de publicitate, problema a devenit una de supravietuire
1 / 5

De la invitati la evenimente la jucatori activi

“Cut the crap”, “show me the money” si “what about the consumer” sunt cele trei afirmatii care rezuma filosofia Futurelab si care s-ar traduce, intr-un mod mai elaborat, prin inovatie, oferirea unui return on investment bun al cheltuielilor de marketing, si indreptarea atentiei catre consumator. “Dincolo de asta, orice merge. Nu e vorba de o metodologie. Orice este acceptat, daca functioneaza pentru compania ta”, spune Kolle.

In 2003, Stefan Kolle si Alain Thys au infiintat, in Belgia, un butic de management al inovatiei numit Futurelab. Intre timp, buticul s-a transformat intr-o retea de asociati Futurelab din tari precum Grecia, Germania, Rusia, China si Ucraina, care lucreaza pentru clienti ca Heineken, Amstel, Deloitte, Ogilvy si BBDO si care a inregistrat, in 2008, venituri de ordinul milioanelor de euro. De curand, Futurelab s-a repozitionat, prezentandu-se simplu ca o companie de consultanta in strategie de marketing.

Primele contacte ale Futurelab cu marcommul romanesc au avut loc in toamna lui 2007, cand Thys (foto) a fost invitat sa sustina o prezentare in cadrul unui eveniment organizat de Evensys. De atunci, cei doi parteneri Futurelab s-au perindat de mai multe ori prin salile de conferinta bucurestene, schimband idei si carti de vizita cu comunicatorii romani. In acelasi an, au angajat o echipa de cercetare la Iasi, iar la sfarsitul lui 2008 au numit primul asociat Futurelab pentru Romania, pe Ramona Patrascanu (care a lucrat anterior la Webstyler si The Group).

La jumatatea lui februarie, Stefan Kolle a venit la Bucuresti pentru a negocia primele contracte cu companii romanesti. Pentru prima oara de la infiintarea Futurelab, consultantii au avut o abordare proactiva, “de vanzari”, dupa ce pana acum clientii le bateau la usa.

S-au prezentat mai multor jucatori romani din telecom, domeniu unde Futurelab a lucrat pentru companii ca Vodafone, Telenet si Mobistar. Reactiile primite au fost incurajatoare, spune Kolle.

“Sunt destul de convins ca exista cativa strategi de marketing in tara asta, dar cel putin perceptia (clientilor – n.red.) este ca nu exista nici un consultant de calibru in strategie de marketing. Si piata are mare nevoie de asta. Eu nu fac analize competitive, nu ma intereseaza cine mai e pe piata, dar se pare ca aici nu avem concurenta. Asta a oferit intalnirilor un ton foarte pozitiv”, considera consultantul.

Futurelab evita sa lucreze cu doi competitori directi, dar accepta posibilitatea de a-si oferi serviciile, in Romania, unui operator de telefonie mobila si unuia de telefonie fixa. In cazul in care va primi mai multe oferte, vor avea prioritate companiile cu care au colaborat si in strainatate. Pe lista de clienti internationali ai Futurelab se regaseste in prezent Vodafone.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri