Manageri romani la prima intalnire cu Twitter

Cu toate ca a fost lansat in 2006, serviciul de microblogging Twitter a cunoscut succesul in 2008, an care a fost numit de unii analisti si “anul Twitter”. In prezent, in Romania exista intre 3.000 si 4.000 de conturi, crede Cristian Manafu (foto), managing partner Evensys si co-fondator al agentiei de comunicare pentru zona de new media Prodigy.

“Am descoperit Twitter in 2007, nu mai tin minte exact cand si cum, dar stiu ca am fost atras de «reclama» facuta de alte bloguri. La inceput nu l-am inteles sau, ma rog, nu am cautat sa il inteleg. Mi s-a parut o pierdere de timp. Apoi am vazut ce putere de interactiune are si chiar de influenta. Este si un instrument bun si facil de comunicare directa eficienta, de aceea il folosesc uneori in loc de SMS sau e-mail”, spune Cristian Manafu.

La randul sau, Mircea Scarlatescu, managing partner FYB Romania, declara ca utilizeaza Twitter pentru comunicarea personala de peste un an, iar pentru comunicarea corporate de mai putin de sase luni.

“A devenit o platforma de comunicare facila si extrem de folosita. De asemenea este remarcabil faptul ca a genera o nevoie pe care acum toata lumea o identifica in planurile de comunicare pentru produse si serivicii din ce in ce mai variate. Folosesc Twitter pentru promovarea produselor FYB si serviciilor pe care le oferim, dar si pentru a tine legatura cu persoane din industrie sau prieteni. Utilizez platforma prin intermediul aplicatiilor desktop (twhirl), plugin-uri Firefox dar si aplicatii mobile (twible)”, afirma Scarlatescu.

Radu Ionescu, managing director Kinecto, considera ca Twitter reprezinta cel mai simplu instrument de blogging.

“Cand a aparut blogging-ul, a revolutionat modul in care puteai sa comunici cu lumea intreaga-in mai putin de un minut iti poti seta un «site persona» si e foarte simplu si intuitiv sa intri si sa scrii un post pe majoritatea platformelor mari (gen Blogger sau Wordpress). Cand a aparut Twitter a revolutionat blogging-ul, usurandu-l chiar si mai mult. Practic nu mai trebuie sa scrii titlu, sa adaugi link-uri sau poze, sa pui tag-uri si sa aloci categorii postului, si poate cel mai important sa scrii prea mult, fiind limitat la 140 caractere. Il folosesc la fel cum inainte foloseam blogul , o combinatie intre noutati despre mine, viata personala, Kinecto sau pareri despre business”, declara Radu Ionescu.

Manageri straini pe Twitter

Manageri straini pe TwitterAlexis Bonte (foto), director executiv si actionar majoritar al companiei care administreaza site-ul eRepublik.com, afirma ca “prima intalnire” cu Twitter a avut loc in aprilie 2007, cel care i-a aratat aplicatia fiind prietenul sau, Tariq Krim (fondatorul Netvibes si Jolicloud).

“La inceput Twitter reprezenta doar o modalitate de a fi conectat cu persoanele pe care le-am cunoscut in cadrul unei intalniri organizate in luna aprilie 2007. Acum e un mijloc prin care vad ce fac ceilalti din mediul meu de afaceri, invat lucruri noi si incerc sa promovez ultimele noutati din activitatea mea”, declara Alexis Bonte.

Acesta foloseste Twitter aproximativ 10 minute zilnic, are aproape 900 de urmaritori (followers) si urmareste 180 de utilizatori. Bonte acceseaza site-ul de microbologging de pe calculatorul personal, iPhone si Blackberry.

Pe de alta parte, pentru Stefan Kolle, partener Futurelab, utilizarea Twitter este orientata spre doua directii: pe de o parte descopera subiecte de discutie, articole sau site-uri interesante, pe de alta parte, platforma de microblogging reprezinta un instrument de comunicare.

“Vorbesc despre proiectele in lucru, anunt evenimente la care iau parte sau persoane care vor participa la respectivele evenimente si, desigur, pun intrebari «urgente»”, spune Stefan Kolle.

In ceea ce priveste frecventa cu care utilizeaza acest serviciu, Kolle afirma ca uneori tinde sa fie “un risipitor” cu timpul sau, urmarind tot ce este interesant.

“Timpul pe care il petrec pe Twitter depinde foarte mult de programul meu. Cred ca petrec zilnic intre 5 minute si cateva ore, in functie de circumstante. Principalele teme de discutie se situeaza in zona marketingului si inovatiei”, declara Kolle.

In prezent, reprezentantul FutureLab este “urmarit” de 400 de utilizatori Twitter si urmareste la randul sau 400 de persoane. Pentru a accesa Twitter Kolle foloseste TweetDeck sau mobilul personal, in cazul in care doreste sa comunice ceva “urgent”.

In opinia lui Stefan Kolle numarul de utilizatori Twitter va continua trendul ascendent in urmatorii ani.

“Lucruri precum o cearta dintre Lilly Allen si Perez Hilton pe Twitter sau cresterea numarului de persoane cu un telefon inteligent sunt elemente care vor contribui la dezvoltarea platformei de microblogging si in anii urmatori”, afirma Kolle.

Twitter: Idei noi si mai putin lucruri personale de genul "buna dimineata, m-am trezit"

Twitter: Idei noi si mai putin lucruri personale de genul "buna dimineata, m-am trezit"Tehnologie, noutati din comunitatea online, marketing, media si publicitate, subiecte personale sunt cateva dintre temele de discutie abordate pe Twitter.

“I-am povestit unui amic jurnalist o ora despre Twitter si concluzia lui a fost ca e cea mai mare prostie din cate a auzit pana acum. Cred ca Twitter e precum chipsurile, nu prea stii exact de ce le mananci ca nu au nutrient si stii ca nu te ajuta, insa au un gust demential. Eu sunt de principiul ca orice tehnologie noua trebuie testata. Cumulat, cred ca folosesc Twitter o ora pe zi si abordez teme precum tehnologia, evenimentele de tehnologie si noutatile din comunitatea online, marketing”, declara Bogdana Butnar (foto), managing director&head of strategy la MRM Worldwide Romania.

La randul sau, Cristian Manafu se orienteaza spre teme de discutie adiacente blogului, precum media, advertising sau online, pentru care aloca in medie pe zi intre 30 si 45 de minute .

Printre solutiile de monetizare a site-ului de microblogging propuse de Cristian Manafu se numara background-ul sponsorizat, posturile si link-urile platite, taxe pentru serviciile exlusive si implementarea pentru companii.

O opinie similara in privinta posibilitatilor de monetizare ale serviciului are si Mihai Dragan, fondator si manager al agentiei MB Dragan, care propune drept solutii “conturi premium pentru companii, vanzarea datelor legate de trenduri, parteneriate cu companii pentru implementare corporate”.

“Cred ca Twitter ar trebui sa propuna aplicatiilor un tool de advertising si sa faca revenue sharing cu ele. Frumusetea e ca exista si posibilitati de targetare, cel putin in functie de gradul de influenta al user-ilor (spre ex: arati reclama unor oameni care sunt urmariti de cel putin 200 de oameni, ceea ce inseamna ca sunt populari/importanti)”, adauga Radu Ionescu.

In ceea ce priveste evolutia numarului de utilizatori Twitter din Romania, Manafu estimeaza ca pana la finalul anului vor exista aproximativ 10.000 de conturi.

De asemenea, Mircea Scarlatescu considera ca numarul utilizatorilor de Twitter ar putea sa se apropie de cel al utlizatorilor de sisteme de mesagerie instant.

“Microblogging-ul in general devine o metoda din ce in ce mai folosita de comunicare, iar Twitter este pe departe cea mai folosita platforma. Cresterea este explicabila prin hype-ul din jurul serviciului, e un «trend», o moda pentru multi”, spune Scarlatescu.

Totodata, Dragos Roua, director general Mirabilis Media, considera ca Twitter ar putea ajunge “un standard de comunicare online, cum este e-mail-ul.

“Twitter a atins o masa critica, era normal sa se intample asta. Cred ca cresterea va continua cel putin 18-24 de luni, dupa care va inceta, lasind celelalte servicii din siajul Twitter (serviciile create pe baza API-ului Twitter, gen MrTweet sau altele similare) sa ia prim-planul”, declara Roua.

Profilul utilizatorului roman de Twitter

Profilul utilizatorului roman de TwitterPotrivit RoTwitter Survey, sondaj realizat de Cristian Manafu si sustinut de compania Markability, 58,4% dintre cei 459 de respondenti sunt din Bucuresti, majoritatea avand varsta cuprinsa intre 21 si 25 de ani (47,7%). In plus, 14,6% lucreaza in domeniul IT&C, 12,9% sunt studenti, 10,9% lucreaza in web design, iar 9,6% in marketing.

In ceea ce priveste timpul alocat zilnic activitatii pe Twitter, 40,1% dintre participantii la sondaj au declarat ca petrec in medie 10-30 de minute pe site, 20% - sub 10 minute si 19,8% - 30-60 minute.

Majoritatea utilizatorilor romani de Twitter posteaza informatii atat in limba romana cat si in limba engleza (57,1%), numai 33,3% declarand ca scriu exclusiv in romana.

Cei mai multi respondenti au declarat ca folosesc site-ul de microblogging pentru a anunta noutati (81,5%), in timp ce 78,2% vor sa fie la curent cu informatiile noi.

Potrivit sondajului, 57,7% dintre cei chestionati au aflat de Twitter intrucat sunt informati in legatura cu noutatile web 2.0, 17,2% au descoperit acest serviciu pe blogurile pe care le citesc, in timp ce 14,2% spun ca au fost sfatuiti sa isi creeze un cont.