Cea mai controversata oferta de vanzari a Pro TV-ului
Antenele reactioneaza. Clientii aproba
Cine are de pierdut in urma discounturilor
Alternative non-GRP
Cand se intoarce TV-ul la preturile din 2008?
1 / 6

Cea mai controversata oferta de vanzari a Pro TV-ului

In primul trimestru al anului, sumele investite in publicitatea TV au scazut cu aproximativ 30% fata de perioada similara a anului trecut. In situatia in care clientii de publicitate anunta bugete mai mici, televiziunile reactioneaza si cauta sa-si mareasca cota de piata, atragand bugete suplimentare. Primul care a adoptat aceasta strategie a fost liderul de piata, Pro TV, in ceea ce poate fi considerata “miscarea care a creat cele mai multe comentarii dintre toate politicile de vanzari ale ultimor ani ale Pro TV”, potrivit lui Ciprian Stancu (foto), Head of TV Sales la Pro TV S.A.

Prin oferta “Advertiser stimulus package” lansata la jumatatea lunii trecute, Pro TV a scos la vanzare punctele de rating (Gross Rating Points) neconsumate, la un pret de 100 euro/GRP, de trei ori mai mic decat suma standard (pe postul Acasa, oferta coboara la 50 euro/punct de rating). Aceste GRP-uri pot fi cumparate numai de clientii care au incheiat contracte ferme cu grupul inca de la inceputul anului si se aplica doar pe componenta de buget suplimentara contractului deja negociat la inceputul anului.

Punctele de audienta la pret redus pot fi cumparate pentru un interval de patru luni in perioada mai-august (P2) si numai in limita a 50% din numarul de GRP-uri achizitionate la pret normal in sezonul anterior (P1, ianuarie-aprilie). La fel se aplica si pentru perioada a treia a anului.

“Dupa ce am inchis cam 90% din contractele anuale, am constatat ca mai avem «marfa» (GRP-uri). Cea mai corecta miscare ni s-a parut sa impartim aceste GRP-uri intre clientii care au ramas alaturi de noi in acest an, la un cost foarte redus comparativ cu preturile «regular»”, explica Ciprian Stancu decizia luata de departamentul de vanzari al Pro-ului.

Primele contracte pentru “Advertiser Stimulus Package” au fost semnate pana la data de 30 aprilie si au contribuit la cresterea gradului de ocupare pe statiile Pro TV, care va ajunge la minimum 70-75% in perioada mai-iunie si la minimum 60% in iulie-august. Gradul de ocupare mediu al statiilor TV in lunile mai-august va fi de aproximativ 50%, potrivit agentiilor de media.

Sursa foto: Mediafax

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri