Coca-Cola: Online-ul, un must have in orice mix de marketing

De la inceputul acestui an Coca-Cola Romania a derulat campanii pentru mai multe branduri, printre care se numara Fabrica de Fericire 3, Coca-Cola Zero Tongues si Eyeball, Fanta Shokata, Schweppes Snappy si CokeLive Peninsula, pregatind noi proiecte care vor include componente online pentru promotii nationale, a declarat, pentru Wall-Street, Giulia Burlui, media manager Coca-Cola Black Sea Region.

“Acordam o atentie foarte mare componentelor online dezvoltate pentru campaniile brandurilor noastre. Comunicarea online ne permite sa realizam un dialog cu consumatorii nostri. Vom continua sa dezvoltam componente online pentru a crea o imagine interactiva pentru brandurile noastre, bineinteles urmand si tendintele de comunicare din mediul online”, spune Giulia Burlui (profil LinkedIn).

Compania a dezvoltat site-uri dedicate campaniilor (Fabrica de Fericire, Coke Zero), utilizand in acelasi timp bannere, asocieri cu bloggeri, concursuri online.

“Dezvoltam din ce in ce mai multe platforme digitale care pot comunica cu publicul nostru tinta prin: site-uri, bannere, motoare de cautare, jocuri, icoane, muzica, tonuri, orice iti poate trece prin minte si care poate fi realizat utilizand cele mai noi metode de comunicare: Internetul si sms-uri”, declara Burlui.

In opinia oficialului Coca-Cola, comunicarea online este eficienta deoarece permite companiei sa aiba un dialog continuu cu publicul-tinta, integrarea sa in mixul de marketing fiind necesara, indiferent de situatia economica.

“Urmand tendintele societatii, am utilizat si noi, din ce in ce mai mult mediul online in comunicarea noastra. Mediul online nu poate fi considerat doar o alternativa la solutiile traditionale, indiferent de situatia economica. Mediul online este o metoda foarte eficienta de comunicare care trebuie luata in considerare si inclusa in orice mix de marketing”, crede Giulia Burlui.

Serviciile de creatie online ale Coca-Cola Romania sunt furnizate de MRM Worldwide Romania, in urma unui pitch care a avut loc la inceputul acestui an.

Cel mai recent proiect a constat in relansarea imaginii brandului de apa Dorna, printr-o campanie integrata de comunicare, care a inclus pentru prima oara Internetul si cinematograful.

(Citeste si "Populatia de internauti, vanata de asiguratori")

Henkel: Nu excludem posibilitatea unor campanii exclusiv online

Henkel: Nu excludem posibilitatea unor campanii exclusiv onlineHenkel Romania a desfasurat in perioada ianuarie-mai 2009 campanii online pentru promovarea unor produse noi-Silan Fashion, Persil Nature Fresh-si a lansat primul videoblog destinat in exclusivitate femeilor (www.cele10minute.ro). In plus, divizia Adezivi a derulat o campanie online pentru marca Ceresit.

“Mediul online este din ce in ce mai important si nu din cauza situatiei economice dificile. In primul rand, lipsa timpului si comfortul ii fac pe oameni sa apeleze la mediul online pentru a cauta informatii dar si pentru a-si rezolva diverse probleme (de ex. internet banking). Campaniile de comunicare trebuie sa fie gandite in raport cu grupul-tinta. Daca pentru clientul-tinta mediul online devine din ce in ce mai interesant si relevant, campaniile online devin o necesitate fireasca”, explica Lavinia Toma, corporate communications manager Henkel Romania.

Compania a optat pentru campanii de bannere si a lansat doua site-uri de produs-www.palette.ro si www.ro.fa.com-precum-si un website special pentru aniversarea Schwarzkopf 111 ani- www.111anischwarzkopf.ro.

“Campaniile online sunt in principiu parte integranta din mixul de marketing pentru sinergii. Nu excludem insa posibilitatea unor campanii exclusiv online”, spune Lavinia Toma.

Infiintata in 1994, Henkel Romania are in prezent circ 600 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.

Din cele 32 de tari membre ale Henkel Central Eastern Europe (CEE), Henkel Romania s-a pozitionat printre primele in anul 2008 din punctul de vedere al ritmului de crestere, cu o cifra de afaceri de aprox. 160 milioane euro (590 milioane lei), in crestere cu peste 25% fata de anul precedent.

Studiu: Piata de retail a bunurilor de larg consum, avans de 27% in 2008

Vlad Popa: Asteptam crestere pe FMCG si revigorare pe Financiar si Auto

Vlad Popa: Asteptam crestere pe FMCG si revigorare pe Financiar si AutoSunt companiile romanesti mai “deschise” spre online incepand cu acest an? Clement Nicolaescu, marketing&pr director al regiei de vanzari ARBOinteractive, spune ca nu putem vorbi inca despre o preferinta, insa exista o mai mare “deschidere pentru online”. “Foarte multi sunt dispusi «sa auda» ce are online-ul de oferit. Este jobul nostru sa ii si convingem. Pentru multe companii acum este un moment bun pentru a testa ceea ce li se povestea mai demult. Atitudinea este pozitiva cu intentii pe termen lung in cazul in care rezultatele nu intarzie sa apara”, afirma Nicolaescu.

Potrivit lui Vlad Popa, sales manager al publisher-ului InternetCorp., segmentul Telecom si-a mentinut consumul de media, in timp ce segmentele Financiar si Auto au fost puternic afectate de criza, inregistrand fiecare un declin de 40%, in timp ce segmentul Imobiliar a scazut cu pana la 80%.

La polul opus se situeaza segmentele FMCG, care si-a majorat cu 50% ponderea din volumul campaniilor, iar segmentul Travel&Transport a raportat o dublare a volumelor, in acest caz nefiind inca cert daca aceasta crestere se va mentine pana la finalul anului.

“Ne asteptam la o continuare a cresterii segmentului FMCG, o revigorare a categoriilor Financiar si Auto, chiar daca nu pana la nivelul din anii trecuti. Segmentul Imobiliar va fi afectat in continuare. Asteptam o intrare in piata pentru categoria de Farmaceutice, care la nivel mondial are un consum ridicat de media online, dar care la noi inca nu depaseste 1% din total bugete”, spune Vlad Popa.

Studiu IAB despre piata de publicitate online in 2008

Bugetele, incerte. Pragul minim este foarte important

Bugetele, incerte. Pragul minim este foarte importantPe de alta parte, Dragos Gurarosie, director executiv F5 X-Media, regia de vanzari online, cross-media si neconventionale parte a grupului Realitatea-Catavencu, afirma ca domeniile care au comunicat mai puternic in aceste cinci luni sunt variate si, in general, este vorba fie despre clienti care au trebuit sa comunice din motive de rebranding, fie de clienti care, pentru a trece peste aceasta perioada dificila, au construit diverse oferte. Printre clientii remarcati de acesta se numara companiile aeriene low cost, asigurari, precum si companii din domeniul bancar, telecom si auto.

In opinia reprezentantului InternetCorp., in piata de publicitate online se resimt doua tendinte majore.

“Cei care au cheltuit constant pe media online si sunt familiarizati cu ea incearca proiecte mai deosebite si au marit ponderea online-ului in mix-ul de media. Pentru un segement mai mic de clienti, media online este inca o incercare, un test si din cauza crizei, au redus testele si consumul pe online”, explica Popa.

Ca urmare a actualului context economic se observa usor unul din avantajele online-ului: pragul de intrare-valoarea minima a unei campanii care produce rezultate, este foarte jos, precizeaza Gurarosie.

“Intr-o perioada in care bugetele sunt incerte sau sunt ajustate constant pragul minim este foarte important. Cu siguranta online-ul nu este doar o alternativa de criza, dar criza ii pune in valoare o parte din avantaje. Pe langa pragul de intrare, partea inovativa, interactivitatea si flexibilitatea sunt alte atuuri apreciate de clienti. In plus, intr-o perioada in care clientii incep sa puna accentul pe rezultate, online-ul ofera cateva posibilitati ieftine de masurare ale rezultatelor. Procesul este inca la inceput, dar este un important punct de plecare pentru cresterea ponderii online-ului in split-ul de media”, afirma reprezentantul F5 X-Media.

Acesta considera ca in lunile urmatoare se va vedea mult mai clar cat de mult a afectat criza piata romaneasca si companiile prezente in acest mediu.

“Este greu de dat pronosticuri, dar parerea mea (speranta mea!) este ca pana in toamna, cel putin, o sa fie la fel ca in perioada prin care am trecut. Nu stiu ce se va intampla din toamna. Parerile sunt impartite astfel: o parte din piata crede ca o sa se simta o ameliorare a situatiei-parere bazata si pe prognoza BNR; o alta parte sustine ca banii care s-au rulat pana acum sunt ceea ce mai aveau prin visterie companiile, iar pesimistii, care sunt destul de multi, spun ca nu mai avem scapare”, declara Dragos Gurarosie.

In alte tari, online-ul nu mai este de multa vreme privit ca o alternativa, indiferent de situatia economica, precizeaza Gurarosie.

“La ei online-ul este o necesitate intrucat modul de a consuma media s-a schimbat, posibilitatile de targetare sunt mult mai mari si mai bune, oamenii de marketing vor sa cheltuiasca mai eficient si, nu in ultimul rand, sunt mult mai deschisi spre inovatie decat cei de la noi. In Romania, din dorinta de optimizare a costurilor, a crescut numarul campaniilor CPC (Cost per click) si CPL (Cost per lead), in defavoarea campaniilor la CPM (Cost per mie). Mai mult decat atat, ca urmare a trendurilor externe si ca raspuns la usoara schimbare a modului de consum, online-ul a crescut in preferintele advertiserilor”, afirma directorul executiv F5 X-Media.