Optimismul raportului
Paid search-ul, 2-3% din totalul pietei
Noiembrie, luna cea mai bogata pentru publicitatea online
Evolutia pe formate de publicitate
Cui foloseste studiul IAB ?
1 / 6

Optimismul raportului

Cei 72.417.533 lei (cu o marja de eroare de doar 8 lei) reprezinta suma neta a vanzarilor celor mai importante regii de publicitate online si publisheri independenti. La studiul IAB au participat 11 jucatori: regiile AdEvolution, ARBOinteractive, Netbridge Investments, Splendid Interactive si publisherii HotNews.ro, Internet Corp, Media Pro Interactiv, Neogen, Realitatea-Catavencu, Rol Online Network si Sanoma Hearst. Cifrele de vanzari ale acestora au fost centralizate si structurate de PricewaterhouseCoopers.

Rezultatul, aproximativ 19,66 milioane euro, depaseste estimarile pe care le-au facut pana acum agentiile de media si cele de comunicare online. De exemplu, agentiile Initiative, Omnicom Media Group, Zenith Media, Mediaedge:cia si Spoon Media au avut estimari cuprinse inte 12 si 16 milioane euro, referitor la valoarea pietei de publicitate online in 2008.

“Optimismul” raportului IAB poate fi explicat, pe de o parte, prin faptul ca a fost intocmit pe baza declaratiilor furnizorilor de spatiu media, care s-ar putea sa fi inclus rulajele din bartere sau pachete media integrate, ceea ce distorsioneaza cifrele finale, spune Iuliana Stere (foto), new media manager la Initiative.

Un alt motiv ar putea fi incadrarea unor servicii online in sfera publicitatii “Printre companiile participante se numara si una (Neogen – n.red.) care obtine venituri preponderent din instrumente care pana acum in Romania, traditional, nu erau considerate ca facand parte din sfera publicitatii online - anunturile de joburi”, mentioneaza Mihai Seceleanu, managing partner Internet Corp.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri