'Clientii nu ne vor mai ieftini, ci mai flexibili '
'Preferam sa ramanem conectati cu economia mai mult decat cu piata de PR'
Ce asteapta piata de PR in urmatoarele 6 luni
2 / 4

'Preferam sa ramanem conectati cu economia mai mult decat cu piata de PR'

Daca la inceputul anului se vorbea despre nevoia unei reinventari a PR-ului, consultantii sustin acum ca aceasta reinventare, atat la nivel de disciplina, cat si la nivel de industrie, nu a avut loc. “Cred ca PR-ul trebuie sa se reinventeze daca i-o cere piata, si nu ca sa faca un subiect de comunicat de presa. Nu suntem in show biz, nu ne reinventam o data pe an”, spune Sorana Savu, senior partner la Premium Communication.

“Am fost uimita anul trecut de declaratiile lui James Grunig care admitea, senin, ca problemele colosilor financiari depaseau puterea de intelegere a directorilor lor de comunicare. Nu inteleg cum poti fi om de comunicare intr-un domeniu, cum poti sa primesti un salariu daca nu intelegi domeniul respectiv. E ca si cum ai spune ca un dentist nu trebuie sa stie neaparat sa faca obturatii de canal. Altfel, bun dentist!”, adauga Savu.

Daca au avut totusi loc, aceste schimbari se vor vedea abia incepand de anul viitor, considera Eliza Rogalski (foto), managing partner Rogalski Grigoriu Public Relations. Cel putin la nivelul de structura a portofoliului, agentia condusa de Rogalski s-a orientat spre clientii mai putin afectati de criza, cum ar fi cei din zona de FMCG si pharma, dar si catre proiecte finantate de fonduri europene.

“Prioritatea noastra este sa ne vedem clientii trecand cu bine peste inca 12 luni de turbulente si instabilitate. Pentru asta ne reinventam, nu pentru ca «asa trebuie». Ne folosim toate resursele profesionale si creative pentru a ne vedea clientii trecand cu bine de aceste obstacole si preferam sa ramanem in continuare conectati cu realitatile sociale si economice mai mult decat cu cele ale pietei de PR”, spune Rogalski.

Anul acesta si anul viitor, oamenii de PR au mai multe ocazii sa fie alaturi de top management cand se iau decizii importante cu privire la companiile lor. In acest sens, oamenii de comunicare trebuie sa inteleaga responsabilitatea pe care o au si sa si-o indeplineasca, spune Savu. “Paginile ziarelor sunt pline de stiri care vorbesc despre restructurari, redefiniri strategice, concedieri, redimensionari, refinantari, insolvente, probleme, solutii - toate lucruri importante si pentru companii si pentru presa. Trebuie sa fim parte competenta a acestui gen de discutii si trebuie sa ne ajutam, asa cum stim, clientii sa traverseze aceasta perioada. Pentru ca usile ni se deschid si ocazii avem”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri