50% din venituri, generate de online
'Am construit o companie in care sa ne placa sa lucram'
1 / 3

50% din venituri, generate de online

Frank este o retea de publicitate cu birouri in Atena, Barcelona, Shanghai si Bucuresti. Reprezinta, in opinia lui Dimitris Tranakas, unul dintre cei trei parteneri, “modelul viitorului” in materie de agentii de publicitate – business-uri restranse, flexibile, focusate pe strategie cu implementare in online si care incurajeaza creativitatea angajatilor printr-un mediu cat mai lipsit de constrangeri.

Inainte de a se implica in Frank, Tranakas a lucrat la McCann Erickson Grecia si la Ashley Worldgroup; partenerul sau Manos Damanakis, si el grec, face de 15 ani afaceri in Romania, in zona de catering si evenimente. Impreuna cu austriacul Niki Riegler, cei doi au deschis in septembrie biroul de la Bucuresti.

“Criza a fost cea mai buna oportunitate pentru noi. Clientii au nevoie multa de schimbare. Pentru agentiile de publicitate cu 100-150 de oameni e dificil pentru ca nevoia de serviciile lor nu era intru totul reala inainte de criza. Acum clientii cheltuiesc mai putin si vor ca banii pe care ii cheltuiesc sa le aduca rezultate reale. E nevoie de companii mai flexibile, cu mai putini oameni, dar foarte buni profesionisti”, spune Tranakas (foto).

Agentia pe care o conduce are acum circa 20 de angajati, care gestioneaza conturi precum Skoda, Sprider Stores, Asirom, Miele, Singer, Gap, Schenker si Mothercare. “Am deschis compania cu doi-trei clienti cu care am lucrat anterior. Ei au fost multumiti, am mai angajat oameni, am inceput sa ne dezvoltam”. Unul dintre primii clienti ai Frank in Romania, o companie cu care agentia colaboreaza si in Grecia, a fost producatorul grec de lactate Olympus. Alti clienti veniti pe filiera greaca sau austriaca vor fi anuntati in septembrie.

Oferta de servicii a Frank include creatie si strategie ATL si BTL, branding, productie, media, insa focusul principal este online-ul, care le aduce peste 50% din venituri. Divizia Frank Digital are 10 oameni si este condusa de Iulia Orzan (foto slide 2).

Aceasta echipa a castigat in iulie contul de comunicare online al Romtelecom, in urma unui pitch la care au participat peste 10 agentii. Potrivit lui Tranakas, principalul argument oferit Romtelecom a fost abilitatea de a construi o platforma online care va facilita comunicarea cu consumatorii, dar va reprezenta si un instrument de vanzare. Asta, coroborat cu termene de livrare reduse si preturi “foarte competitive” au transformat Romtelecom in clientul Frank.

In momentul in care Frank castiga Romtelecom, compania era destul de putin cunoscuta in piata si asociata aleator cu United Media, agentie locala de media. United Media nu face insa parte din grupul Frank, ci este agentia partenera Frank in Romania, realizand partea de media buying. “Am mai lucrat cu United Media pe vremea cand eram la celalata agentie, Ashley. Avem o colaborare buna”, explica Tranakas. Alte companii cu care Frank colaboreaza sunt Skepsis (organizare de evenimente) si MSPS (retail marketing).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri