In 2010, presa s-ar putea intoarce la nivelul 2005-2006
Presa scrisa si capitolul ‘Probleme’
Sfaturi pentru colegii din presa
‘Nu cred in minuni’
3 / 5

Sfaturi pentru colegii din presa

1. Pastrati calitatea si promisiunea editoriala.

In cele din urma asta e ceea ce conteaza si face diferenta. Daca taiem din costurile editoriale, respectiv din salarii sau din costurile editoriale adiacente cititorul va percepe lipsa de calitate si ne va parasi. Facem eforturi de inventivitate foarte mari, insa pastram calitatea editoriala.
Cand piata isi va reveni cititorii vor fi tot acolo.

Numarul de exemplare vandute nu a scazut atat de mult, mai degraba cred ca a scazut nu din cauza diminuarii puterii de cumparare a cititorilor care continua sa considere ca o revista este un lux pe care si-l pot permite, ci din cauza faptului ca distribuind prin mai putine canale am distribuit mai putine copii. Audientele nu au scazut, sunt cotidiene care au inregistrat cresteri. Asta inseamna ca sunt mai multi cititori pe exemplar, oamenii isi dau ziarul de la unul la altul si nu isi mai cumpara fiecare ziarul lui. A crescut numarul de cititori pe exemplar de unde rezulta ca audienta nu ne-a parasit. Cand veniturile din publicitate vor reveni se vor indrepta acolo unde audienta nu a scazut.

2. Incercati sa va uitati la costuri din moment ce veniturile nu exista.

3. Uitati-va la clientii mici.

Acum aveti timp. Acum avem timp sa identificam clienti mici cu potential de crestere, sa-I sprijinim, sa le oferim consilieri, care maine-poimaine vor deveni clienti mari si nu vor uita. Cand lucrurile merg bine, nu mai ai timp si poate nu ai focus pe clientii mici. Cand lucrurile merg rau iti dai seama ca regula lui Pareto este importanta. Clientii mici pot fi 80% numeric si iti dau 50% din venituri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri