In 2010, presa s-ar putea intoarce la nivelul 2005-2006
Presa scrisa si capitolul ‘Probleme’
Sfaturi pentru colegii din presa
‘Nu cred in minuni’
4 / 5

‘Nu cred in minuni’

Daca in 2008 grupul Edipresse a raportat afaceri de peste 9 mil. euro, pentru acest an estimarile sunt sumbre: declin in afaceri de 20-25% si pierderi. In plus, publisherul a inghetat toate planurile de expansiune pentru acest an, pe fondul crizei financiare.

“Deocamdata, planuim sa ne tinem de ceea ce am bugetat, daca reusim la inceputul anului viitor pot exista sperante de dezvoltare. Nu mai privesc cu mult inainte, facem strategie pe pasi mici, o strategie de supravietuire. Anul 2009 va fi in pierdere Nu vad prin ce minune am putea ajunge sa facem macar un leu profit. Doar o minune ar face ca lunile octombrie, noiembrie, decembrie sa arate atat de bine incat sa ne revenim. Si nu cred in minuni. Cred insa ca toti jucatorii de pe piata presei scrise vor fi in pierdere anul acesta”, declara Cristina Simion.

Edipresse a negociat fiecare cost, mai putin cel al salariilor, care a ramas neschimbat. Grupul nu a renuntat la angajati si nu a operat modificari ale costurilor de marketing.

“Nu am renuntat la oameni, nu am scazut salariile. Avem 135 de angajati. Oamenii muncesc mai mult intrucat am renuntat la unii colaboratori, insa sunt mai multumiti sa aiba salariul in regula. Nu am taiat costurile de marketing, am negociat contractele la preturi mai bune. Toata lumea este extrem de agresiva in zona de marketing in ultimul timp si toata lumea are promotii. Noi nu am avut atat de multe promotii in zona de lux, intrucat am vazut din experienta altor tari ca exista o saturatie a pietei legata de promotii si nimeni nu castiga”, explica Simion.

Potrivit acesteia, “motoare de profit” si in 2009 vor continua sa fie titlurile Elle, Avantaje, Povestea mea, Intamplari Adevarate si Viva.
In ceea ce priveste strategia Edipresse pentru online, Cristina Simion spune ca aproape toate titlurile din portofoliu beneficiaza de prezenta pe Internet.

“Oferim ceva complementar, astfel incat sa existe un transfer din print in online. Pentru revistele de lux, in mod clar zona online reprezinta un companion site. Eu cred in viitorul revistelor glossy pentru ca nu sunt in competitie cu Internetul sau televiziunea, nu ofera informatie rapid digerabila. Revistele glossy au coexistat cu cotidienele de aproape 100 de ani, niciodata ele nu au oferit ce ofereau cotidienele-informatie. Ceea ce ofera revistele glossy este aspiratie pentru un stil de viata, ofera relaxare, evadare. Acestea sunt senzatii, sentimente, stari pe care Internetul sau televiziunea nu le ofera sau nu in acceasi forma. Placerea de a sta cu o revista in fata, de a o rasfoi, de a privi in tihna fotografiile si de a citi texte fara ca ele sa te oboseasca cu o cafea alaturi nu va fi luata de tehnologia digitala”, explica Simion.

Cele 17 titluri editate de Edipresse sunt: lunarul pentru femei Avantaje (din 1995), editia romaneasca a revistei Elle (din 1997), revista de celebritati Viva! (din 1999) si Viva! Auto, revista cu informatii din lumea muzicala Popcorn (din 1995), revistele de divertisment Povestea mea (din 1996) si Intamplari Adevarate (din 1997), pentru amenajari interioare, decoratiuni si design Elle Decoration (2006), revista de shopping Look! (2003), titlul pentru tineret Joy (2004), revista practica Lucru de mana (2005), revista pentru parinti si copii Baby (2007), Elle Mariaj (2007), revista PSYCHOLOGIES (2007), revista Creativ si revista bilunara Auto Bild (2008).

Edipresse este prezent pe piata din Romania din anul 1998. Parteneriatul a fost extins la inceputul lui 2002, prin preluarea publicatiilor apartinand Axel Springer Group, de pe piata din Romania. Incepand din iunie 2004, Edipresse detine 60% din pachetul de actiuni al Romanian Publishing Group, restul de 40% fiind detinut de Axel Springer. Din februarie 2005 Romanian Publishing Group SRL a devenit Edipresse A.S. SRL.

Edipresse Group si-a inceput expansiunea ca grup international de presa in 1988, dar istoria sa a inceput in anul 1906, la Lausanne. Grupul publica peste 200 de publicatii si site-uri in 15 tari si teritorii si are peste 3.000 de angajati. Compania isi desfasoara activitatea in Elvetia, Spania, Franta, Polonia, Ucraina, Rusia, Romania si in cîteva tari asiatice precum China (inclusiv Hong Kong si Macau), Taiwan, Singapore, Filipine, Malaezia si Thailanda.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri