Birou local si echipa interna de vanzari

Birou local si echipa interna de vanzariDupa lansarea unui feed (semnal dedicat) Discovery Channel pentru Romania, in anul 2006, si dupa localizarea grilei de programe, Discovery ofera in prezent un program adaptat cerintelor publicului roman. Grila de programe este sustinuta de campanii de marketing locale, realizate pentru cresterea fidelitatii fata de brand si a cotei de piata.

“Discovery Networks Europa Centrala, divizia de business din care facem si noi parte, si-a lansat operatiunile interne de vanzare de publicitate, in Romania, in ianuarie 2008. As putea spune ca a fost un pas firesc in dezvoltarea afacerii companiei si in strategia sa de localizare a business-ului. Mai mult, se dorea o cooperare tot mai stransa cu clientii si extinderea propunerii creative. Avantajele s-au vazut clar in audienta, in evolutia perceptiei de brand si suportul crescut din partea advertiserilor, care acum pot sa beneficieze de o gama de solutii multi-media mult mai complexa. Tocmai de aceea, un birou local si o echipa interna de vanzari sunt cea mai buna solutie atat pentru noi cat si pentru clientii nostri”, declara Vlad Tudosie (foto).

Discovery analizeaza piata si tendintele acesteia, oferind nu doar contracte comerciale standard, ci si strategii multi-media, care beneficiaza de programe, sponsorizari de post, capabilitati de productie si alinierea la programele de marketing ale Discovery.

“Un alt punct forte ar fi ca avem experienta locala, combinata cu know-how-ul international. Cel mai bun exemplu este «Barbatul tanar – Manual de utilizare», un studiu foarte complex, comandat de Discovery Networks EMEA, care a analizat publicul nostru format din barbati tineri. Obiectivul a fost sa «intram in pielea» acestui segment de public exigent, sa-l cunoastem mai bine, sa ne familiarizam cu comportamentul, aspiratiile, temerile, trendurile si prioritatile sale in viata. Si nu folosim datele acestea doar pentru intocmirea grilei de programe, ci si pentru campaniile de marketing. Mai mult, am impartasit informatiile obtinute in urma studiilor de cercetare si cu partenerii nostri de afaceri, ca sa stim cu totii mai bine cui ne adresam”, explica Tudosie.

Departamentul de vanzari publicitate al Discovery are in prezent sase angajati, coordonati de Vlad Tudosie (35 de ani). Acesta s-a alaturat echipei Discovery in ianuarie 2008. Absolvent al Facultatii Politehnice din Bucuresti, Tudosie a lucrat timp de sase ani ca managing director al regiei Cable Direct, unde a colaborat cu diverse branduri media, printre care si Discovery.

Mai multe puncte de audienta

Mai multe puncte de audientaPortofoliul Discovery pe targetul comercial a livrat in prima jumatate a anului 2009 cu 37% mai multe GRP-uri (puncte de audienta pentru un spot de 30 de secunde), fata de perioada similara din 2008, in conditiile in care piata a furnizat cu 7% mai putine GRP-uri.

“Discovery Channel a asigurat cu aproximativ 10% mai multe GRP-uri in prima jumatate a anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, in timp ce intreaga piata a suferit o scadere de 2%, potrivit GfK Romania. Aceste rezultate au fost sustinute de dezvoltarile din portofoliu, care ne permit sa oferim clientilor de publicitate solutii noi, atat pentru publicitate standard, cat si non-standard”, explica Vlad Tudosie.

In primele sase luni ale acestui an, principalii clienti ai Discovery au provenit din zona FMCG, produse farmaceutice si telecomunicatii. In plus, sectoarele auto si financiar se mentin in topul segmentelor cu cele mai ridicate investitii in publicitatea TV.

“Canalele tematice ofera continut de buna calitate, un brand solid si comunicare cu un public loial, cu un profil bine delimitat. In plus, au o abordare flexibila a clientului. La Discovery, intotdeauna incepem prin a incerca sa intelegem cerintele si obiectivele clientilor nostri si abia apoi le oferim propuneri, care contin solutii standard, dar si multimedia”, spune Tudosie.

In ceea ce priveste modalitatea prin care postul urmareste sa-si creasca vanzarile, Vlad Tudosie declara ca echipa pe care o coordoneaza incearca sa extinda ofertele standard si multimedia, cu accent pe inovatie in publicitate si adaptare la specificul pietei.

“Cel mai important este sa intelegem cerintele clientilor nostri si sa ne adaptam oferta in mod corespunzator. Pe baza acestei «filosofii», lucram cu agentiile de media, ca sa atingem obiectivele clientilor. In plus, le oferim partenerilor acces la experienta internationala, combinata cu experienta locala si un know-how referitor la segmentele noastre de public tinta”, afirma Tudosie.

Potrivit acestuia, compania si-a aliniat in anul 2008 targetul comercial la standardul general al pietei (segmentul de varsta 18-49 ani) si a inceput sa ofere solutii non-standard pentru advertiseri.

“Noi am fost primul canal tematic din Romania care a oferit clientilor sai ca solutie de advertising «vignetta» (scurt-metraj sponsorizat, de pana la 3 minute), un produs foarte bine primit pe piata. De asemenea, am reusit sa strangem relatiile cu partenerii din industrie si am lansat pentru ei un website dedicat. Mai mult, anul trecut am inceput sa vindem publicitate si pe Animal Planet, dupa rebranding-ul canalului si lansarea feed-ului sau dedicat pentru Romania”, declara Tudosie.

Criza, criza, criza.

“Perioadele de incetinire economica reprezinta o provocare pentru toti jucatorii de pe piata, indiferent de domeniul in care actioneaza sau de marimea operatiunilor derulate, astfel incat, categoric, sunt o provocare si pentru sectoarele de advertising si TV. In ciuda situatiei generale a pietei, noi ne mentinem pozitia de lider in randul canalelor tematice, continuam sa obtinem rating-uri puternice si avem performante bune in ceea ce priveste vanzarile de publicitate”, spune Vlad Tudosie.

Pana in prezent, 2009 a fost un “an-record pentru Romania”, in ceea ce priveste rezultatele de rating, Discovery Channel a afisat in primele sase luni ale anului o crestere de 75% in randul segmentului de public tinta, declara Tudosie, citand datele GfK Romania.

“Anul trecut, in octombrie, am rebranduit Animal Planet, iar de curand am implementat procesul de rebranding pentru Discovery Channel si am relansat Discovery Travel&Living si Discovery HD. Astfel am atras o gama de segmente de public mai ampla si mai bine echilibrata”, afirma Tudosie.

In opinia sa, intreaga piata de advertising se confrunta in acest moment cu numeroase provocari, jucatorii care vor continua sa aiba succes fiind cei care au o oferta de calitate, un brand puternic si o intelegere solida a cerintelor clientilor.

“Acestea sunt momentele cand experienta, profesionalismul, abordarea creativa si flexibilitatea vor fi cu atat mai apreciate. Ca urmare, noi consideram ca aceasta situatie este o buna ocazie pentru a consolida relatiile cu clientii, oferindu-le solutii inovatoare si comunicare bine structurata”, sustine Vlad Tudosie.

Discovery Networks Europa Centrala, divizie a Discovery Communications, opereaza opt branduri de canal in regiune: Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Travel & Living, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD, ID Investigation Discovery si Discovery Historia.

Programele Discovery Communications sunt disponibile pentru 1,5 miliarde de abonati, din peste 170 de tari. In Europa, Orientul Mijlociu si Africa, exista 13 marci Discovery, disponibile unui numar de 217 milioane de abonati, din 105 tari, oferind programe adaptate in 24 de limbi.