Criza eco2soc
CSR, marca P&G
Promisiuni politice pentru CSR
2 / 4

CSR, marca P&G

Gigantul american Procter&Gamble si-a infiintat departamentul de sustenabilitate in anul 1999, unul dintre primele de acest fel din America de Nord. Opt ani mai tarziu, compania dadea startul unui program de sustenabilitate, cu obiective pana in anul 2012, care se concentreaza pe cinci directii strategice – produse, operatiuni, responsabilitate sociala, angajati si actionari.

Rezultatele atinse in primii doi ani ai acestui program i-au determinat pe oficialii P&G sa isi dubleze in martie 2009 tintele stabilite pentru 2012. Astfel, tinta pentru vanzarile cumulate de “produse inovatoare sustenabile” era de 20 mld. dolari pana in 2012, compania reusind in intervalul iulie 2007-2009 sa atinga nivelul de 13,1 mld. dolari. Ca urmare, P&G vizeaza acum vanzari cumulate de 50 mld. dolari pana in 2012.

Totodata, compania a modificat si tinta pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, consumul de energie si apa, deseuri, de la 20% per unitate de productie la 50%. In plus, P&G intentioneaza sa livreze pana in 2012 4 mld. litri apa potabila pentru populatia din zone nefavorizate, fata de 2 mld. litri stabiliti initial.

“In acest moment, fiecare produs pe care il realizam o facem cu o economie de 50% pentru apa, pentru energie, pentru consumul de dioxid de carbon. 96% din ce iese din fabricile P&G reprezinta produse, iar restul este reciclat”, a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street Peter White (foto), director Global Sustainability in cadrul Procter&Gamble.

Potrivit acestuia, in urma studiilor realizate in mai multe tari din Europa, in Japonia si America de Nord, doar 5% dintre consumatori au cunostinta de produse sustenabile si le utilizeaza. “Oamenii au nevoie de un produs mai bun, care sa ofere valoare adaugata si sa fie sustenabil. Doar daca acel produs sustenabil va oferi o performanta mai buna si valoare, consumatorul il va achizitiona”, spune Peter White.

In opinia sa, subiectul sustenabilitate se regaseste mai des in discursurile publice de anul acesta intrucat oamenii sunt mai constienti de problemele de mediu, de schimbarile climatice, dezvoltarea economica si nu in ultimul rand criza financiara. Pe fondul unui climat in schimbare, companiile devin din ce in ce mai implicate in chestiunile legate de sustenabilitate.

Programele de sustenabilitate ar trebuie sa faca parte din structura business-ului si sa nu reprezinte doar un element aditional, de care o companie s-ar putea lipsi usor ca urmare a contextului economic actual, crede oficialul P&G.

“Daca aveai un program axat pe relatii publice, care a fost adaugat la business-ul tau, in contextul ai putea renunta la el. Sustenabilitatea nu trebuie sa fie un program aditional, trebuie sa fie incorporata in business. Reprezinta ceva ce faci zilnic, nu in timpul liber. (…) Nu cerem consumatorului sa plateasca mai mult pentru un produs, pentru ca nu o va face. Noi putem continua acest proces chiar si in timpul recesiunii.

In acest moment P&G construieste 19 fabrici noi in Polonia, in SUA, Egipt, Mexic, Brazilia. Nu oprim acest program din cauza recesiunii, acestea reprezinta investitii in viitor. Avem produse inovatoare, avem detergenti care pot fi folositi la temperaturi scazute, prin care oamenii salveaza bani”, explica Peter White.

“Imi place sa spun ca in organizatia mea conduc o orchestra. Nu cant la niciun instrument, insa o coordonez, fiecare din angajati isi cunoaste rolul in orchestra. Slujba mea este sa ma asigur ca avem acelasi ritm, muzica – strategie. Sustenabilitatea se regaseste in fiecare departament, fie ca vorbim de productie, vanzari, logistica”, adauga White.

Afacerile companiilor detinute de gigantul american din industria bunurilor de larg consum Procter&Gamble in Romania au ajuns anul trecut la o valoare cumulata de 1,96 mld.lei (531 milioane de euro), in scadere cu 4,1% fata de 2007, cand au fost de 553,2 mil. euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri