2 / 6

Agentiile de interactive: Se asteapta miracole. Nu se vor intampla

Agentiile de marketing interactiv se asteapta in primul rand ca 2010 sa le aduca mai multe bugete de publicitate, dupa ultimii doi-trei ani in care piata de online a predicat forta si eficienta acestui mediu.

„O parte dintre bugete se vor indrepta catre acest mediu insa cu asteptari foarte mari. Tot ce s-a vehiculat si vandut in ultimii ani despre acest mediu trebuie probat in 2010”, spune Mugur Patrascu (foto), managing partner al agentiei de interactive iLeo.

Practic, online-ului i se vor cere miracole, spune Patrascu: „Ma gandesc la cateva exemple: nu ar putea online-ul sa vanda niste masini in conditiile in care piata este cum este si orice alt mediu nu functioneaza ? Nu ar putea online-ul sa sa aduca oamenii in retail si sa creasca vanzarile in FMCG ? Cum fac sa vand folosind Google? Cat ma costa sa activez si sa cresc vanzarile utilizand baza mea de date de acum doi ani ?”

Bogdana Butnar, managing director MRM Worldwide, vede doua provocari pentru agentiile de interactive anul acesta: prima, cifre si statistici care sa clarifice contributia online-ului la dezvoltarea unui brand; si a doua, standardizarea masuratorilor la nivel de publisheri si campanii prin intrarea tuturor receptorilor de publicitate in SATI sau alt sistem de monitorizare general recunoscut.

Atragerea oamenilor buni care lucrau inainte in agentii de ATL si BTL reprezinta o alta provocare pentru marketingul interactiv, potrivit lui Mihai Tataru, managing director Senior Interactive. „Oamenii valorosi din mediile traditionale inteleg repede posibilitatile pe care le ofera mediul digital si aduc valoare reala, palpabila in proiecte. Iar cei care au facut deja aceasta miscare (avem astfel de colegi in Senior, bineinteles) nu au uitat de unde au plecat ci incearca sa integreze eficient cele doua lumi. Doar ca, de aceasta data, coordonarea o are omul din interactive care dispune de resurse de ATL, BTL etc. Pare o poveste normala pentru cei din Marea Britanie sau din State, dar deja se intampla si la noi”.

Estimari piata de marketing interactiv:

Bogdana Butnar, MRM Worldwide: 30 milioane euro. Ar fi interesant ca in 2010 sa putem calcula defalcat spendingul pe media, pe inventar si pe proiecte de beyond banner in social media

Mugur Patrascu, iLeo: plus 20%. Sper sa creasca din folosirea mai intensa a altor canale si nise digitale: activarea comunitatilor, content, mobile, parteneriate, generarea de proiecte utile oamenilor

Mihai Tataru, Senior Interactive: 2010 va fi ceva mai bun ca 2009 si cu optimism 2011 va fi similar cu 2008.


Ce asteapta piata de media si publicitate de la 2010



Articole recomandate