Piata de publicitate: Scaderi de 10-15%
Agentiile de interactive: Se asteapta miracole. Nu se vor intampla
PR-ul: Cine traieste din media relations se va reinventa sau va muri
Provocarea publishing-ului online: Absorbtia jurnalistilor din print
Provocarea TV-ului: Profitul
Provocarea printului: Supravietuirea
3 / 7

PR-ul: Cine traieste din media relations se va reinventa sau va muri

Piata serviciilor de relatii publice a fost mai ferita de criza, cu scaderi estimate in 2009 intre 10 si 30%. In 2010 se poate vorbi chiar despre un reviriment al pietei, spre sfarsitul anului, potrivit Hortensiei Nastase (foto), managing director Lowe PR.

Cea mai mare provocare a anului 2010 va fi largirea portofoliului de clienti, in conditiile in care recesiunea si mediul neprietenos intretinut de Guvern blocheaza investitiile straine, este de parere Catalina Stan, Presedinte si CEO al BDR Associates Communication Group. „Activam de 15 ani pe piata de relatii publice si comunicare strategica si nu imi aduc aminte sa fi existat un an mai greu”.

Inchiderea din ultimele luni a mai multor ziare si reviste se reflecta si la nivelul activitatilor de relatii publice, spune Gabriela Lungu, managing partner al agentiei The Practice.

„Oamenii din PR vor fi nevoiti in 2010 sa se adapteze la peisajul mediatic mult mai restrans si inca si mai putin permisiv la eforturi de PR si sa isi canalizeze energia spre alte zone ale comunicarii, mai putin legate de mass media. Cine traia din media relations se va reinventa sau va muri, pentru ca aceasta zona a PR-ului nu mai poate asigura rezultate semnificative in comunicare sau un venit rezonabil nimanui”, spune Lungu.

Piata va continua sa se cearna in 2010, in favoarea jucatorilor profesionisti, cu o gama larga de servicii de relatii publice si comunicare.

Estimari piata de PR:

Gabriela Lungu, The Practice:
plus 5-10%

Catalina Stan, BDR Associates: va stagna in prima jumatate a anului, cu o crestere sensibila in S2

Hortensia Nastase, Lowe PR: minus 10-15%, cu o crestere spre sfarsitul anului

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri