Echipa, clienti, atentie la cash flow
Publishing de nisa
1 / 3

Echipa, clienti, atentie la cash flow

Oxygen Public Relations s-a lansat oficial in februarie 2010, la un an si jumatate dupa ce Tereza Tranaka a plecat de la Cosmote pentru a conduce biroul din Romania al Civitas Global Ketchum, o agentie de comunicare cu origini turco-grecesti. Isi dorea sa aiba propriul start-up inca de pe cand a inceput sa lucreze in PR, in cadrul unor agentii din Statele Unite, conduse de femei antreprenor. “Nu erau agentii mari, dar erau agentii foarte bune si femeile acestea reusisera sa faca niste lucruri foarte frumoase. Mi-a placut mult modelul lor de business. Si de atunci mi-am propus ca la un moment dat sa fac si eu acelasi pas”, povesteste ea.

Intelegerea cu Civitas Global Ketchum a fost, inca de la inceput, ca va ramane pana cand “va pune agentia pe picioare”, ii va crea o echipa si un portofoliu stabil de clienti. Lansata in plina criza, in decembrie 2008, Civitas a pornit intr-un context destul de dur.

“Cel mai mare soc a fost in momentul in care am plecat de la Cosmote la Civitas si timp de cateva luni bune piata a fost complet blocata. Atunci a fost apogeul, varful crizei. A fost un moment foarte greu pentru mine, profesional. Eram intr-o pozitie in care aveam o responsabilitate, o echipa, era ceva nou pentru mine si piata era complet blocata”, spune Tranaka. “Ne-am incordat, am muncit foarte mult si foarte din greu in lunile care au urmat si am reusit sa recuperam, am reusit sa fim invitati la pitchuri, sa luam treptat clienti si sa deblocam situatia. Dar a fost foarte greu”.

Dupa plecarea Terezei Tranaka, managementul Civitas Global Ketchum Romania a fost preluat de Areti Georgilis, country manager al companiei.

Depasirea acelui moment i-a dat insa increderea ca si in vremuri dificile, cu o echipa buna, cu propuneri strategice si cu flexibilitate se pot face lucruri in PR. A luat-o din nou de la zero, cu Oxygen PR: echipa, clienti, atentie la cash flow.

A ales sa nu comunice oficial in primul an de la lansare – nu a iesit in presa si nu a trimis note de informare clientilor si partenerilor – bazandu-se pe networking si pe relatiile create in anii de lucru in industria de comunicare.

Treptat, Oxygen PR a primit invitatii la pitchuri si si-a format un portofoliu de clienti, printre care: Garanti Bank, Asirom, Cinema City, Sprider Stores, Covalact, Vienna University, Kraft Paints. Recent, au castigat un pitch pentru un client mare, o multinationala, care nu poate fi insa anuntat pana la semnarea contractului. Mai colaboreaza pe proiecte cu agentia Frank, pentru clienti precum Skoda.

Echipa e formata din noua oameni, angajati full time si part time. Majoritatea sunt veniti din companii sau din presa. “Oamenii trecuti prin companie au avut perspectiva clientului, inteleg mult mai bine constrangerile, mentalitatea unui client si in plus livreaza la niste standarde foarte ridicate pentru ca au fost obligati intr-un fel de sistemul din corporatie. Corporatia e ca o scoala. La fel si presa. Ca jurnalist ai interactionat cu multe companii, ai cunostinte foarte bune, stii sa scrii. Am incercat sa formez echipe, si la Cosmote si intotdeauna, cu oameni care vin cu competente de genul asta. Nu atat de mult cu oameni din agentie, mai ales cei care au stat numai in agentie, pentru ca simt ca n-au o viziune 360 de grade”, explica ea. De asemenea, a lucrat mult anul trecut, urmand o tendinta a pietei de PR, cu freelnaceri pentru proiecte punctuale.

Oxygen PR a inregistrat profit din primul an de functionare. Fara sa faca estimari concrete, Tereza Tranaka spune ca si-a propus sa creasca agentia anul acesta. “Ambitia mea e sa fiu cea mai buna agentie din piata, nu cea mai mare”, spune ea. “Nu e un obiectiv usor de atins pentru ca sunt oameni cu multa experienta in piata, dar asta e ce mi-am propus”.

Per total, piata de PR pare inca tensionata, volatila si dificil de estimat. Ce e sigur e ca tarifele practicate de agentii au scazut considerabil fata de 2008, iar lupta pe preturi e inca intensa, spune sefa Oxygen PR. Cele mai cerute servicii sunt, potrivit acesteia, comunicarea in social media, comunicarea de change management (integrari, restructurari, eficientizare) si creative business thinking, adica solutii creative si eficiente pentru implicarea consumatorilor.

Pe o piata de PR destul de aglomerata, cucerita deja de cateva nume mari, Tereza Tranaka spune ca inca mai e loc de jucatori noi, daca sunt capabili sa ofere servicii de calitate.

Cititi in slide-ul urmator despre relansarea si planurile de dezvoltare al revistei MBike

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri