Campania de brand a Marii Britanii

Campania de brand a Marii BritaniiNunta regala este evenimentul care va tintui astazi in fata televizoarelor aproape o treime din populatia planetei. Este totodata un eveniment de branding al monarhiei britanice (care costa 70 de milioane de dolari), asa cum a fost si nunta printesei Diana si a printului Charles, in urma cu 30 de ani.

De aceasta data, obiectivele campaniei de brand sunt sa intareasca ideea ca familia regala joaca inca un rol important in societatea moderna, ca traditia ne ofera stabilitate intr-o lume in care putine lucruri sunt permanente si ca viitorii Rege si Regina ai Marii Britanii vor avea nevoie de sustinere atunci cand le va veni vremea, spune Sean Silverthrone, editor al publicatiei Harvard Business School Working Knowledge, potrivit bnet.com.

Directorii multinationalelor ar avea multe de invatat de la buzz-ul care s-a creat in jurul nuntii regale, spune profesorul Rosabeth Moss Kanter de la Harvard Business School, potrivit bnet.com. Astfel, nunta intareste ideea ca ingredientele unei campanii de brand de succes sunt multimedia si cauzele sociale.

Oamenii din intreaga lume vor putea fi partasi la ceremonia de astazi prin intermediul site-ului dedicat nuntii regale, a contului de Twitter si a unui blog multimedia care va fi actualizat in timp real. Cat despre componenta sociala, cuplul regal a anuntat ca sustine asociatii de binefacere pentru copii, familii militare si ecologie din Marea Britanie, Australia, Noua Zeelanda si Canada. Se vor putea face donatii, in sase monede, prin telefon, cec sau mesaje de pe telefonul mobil.

Kanter mai crede ca in aceasta perioada dificila oamenii reactioneaza mai bine la mesaje de marketing pozitive, la povesti optimiste. “Factorul de bucurie, speranta si unitate reprezinta o tema de business mai eficienta decat factorul teama”, spune ea.

Economia Marii Britanii va resimti pozitiv evenimentul de astazi, spun analistii internationali. Doar cresterea vanzarilor de retail este estimata la 1 miliard de dolari.

Micii comercianti dar si marile branduri au creat produse speciale pentru a marca evenimentul, scotand la lumina legaturi vechi cu familia regala sau folosind pur si simplu imaginea viitorilor miri in cele mai creative moduri.

Vedeti in slide-ul urmator cum se promoveaza brandul de bauturi Schweppes in contextul nuntii regale

Schweppes si felicitarea gigantica

Schweppes si felicitarea giganticaSchweppes, bautura din portofoliul Coca-Cola, a marcat nunta printului William cu Kate Middleton printr-o editie speciala de sticle de bautura, inscr'+'iptionate cu mesajul “Celebrating the Royal Wedding”.

“Schweppes face parte din istoria britanica de peste 200 de ani si este furnizor al Casei Regale inca de cand a rimit Cetificatul Regal din partea regelui William al IV-lea, in 1863, pe care il pastreaza pana azi”, se arata in comunicatul companiei.

Printre sortimentele incluse in editia speciala se numara Indian Tonic Water, Canada Dry, Lemonade si Bitter Lemon, toate in sticle de 1 litru. De asemenea, Schweppes a creat o felicitare gigantica adresata familiei regale, pe care consumatorii isi pot adauga semnatura, prin Facebook.

Vedeti in slide-ul urmator cum se promoveaza brandul de ceai Twinings in contextul nuntii regale

Twinings sarbatoreste cu Earl Grey

Twinings sarbatoreste cu Earl GreyUn alt brand britanic cu traditie, cel al producatorului de ceai Twinings, a lansat editia “extra speciala, limitata Nunta Regala”.

Twinings este furnizor de ceai al Casei Regale de peste 170 de ani, iar editia limitata este o variatie a clasicului Earl Grey.

Vedeti in slide-ul urmator cum se promoveaza lantul de supermarketuri Waitrose in contextul nuntii regale

Turta dulce de la Waitrose

Turta dulce de la WaitroseLantul britanic de supermarketuri Waitrose a pregatit o intreaga gama de produse dedicata Nuntii Regale: mire si mireasa din turta dulce, cupcakes cu steagul Marii Britanii, boluri, farfurii si prajituri create special pentru aceasta ocazie.

Vedeti in slide-ul urmator cum se promoveaza compania de telecom T-Mobile in contextul nuntii regale

T-Mobile danseaza de bucurie

T-Mobile danseaza de bucurieOperatorul de telefonie mobila T-Mobile a reinterpretat un clip viral din 2009, cunoscut ca “JK Wedding Dance”, in care nuntasii danseaza in drum spre altar, inlocuind personajele cu figurile regale.

De pe 15 aprilie, cand a fost postat, clipul T-Mobile a adunat peste 13 milioane de afisari.



Vedeti in slide-ul urmator cum se promoveaza Kodak in contextul nuntii regale

Kodak marketeaza imprimante

Kodak marketeaza imprimanteAgentia Ogilvy & Mather din Londra a realizat pentru clientul Kodak o serie de trei printuri pentru promovarea unei linii de imprimante. “Spune Da unei imprimante Kodak All-In-One”.























Vedeti in slide-ul urmator ce companii au apelat la tactici de marketing neconventional


Marketing neconventional

Marketing neconventionalDaca brandurile consacrate au scos editii speciale si campanii glumete cu ocazia nuntii regale, englezii au gasit forme chiar mai originale pentru a-si manifesta entuziasmul.

Astfel, cei de la Gardeningexpress.co.uk au lansat o selectie de cartofi in culorile steagului britanic: rosu alb si albastru. Un pachet de 12 “cartofi patriotici” costa 5,99 lire sterline.

Asociatia British Cheese Board a realizat o selectie de branzeturi britanice, ca sa-i fie mai usor bucatarului regal sa aleaga din cele peste 700 de sortimente britanice. Printre ele, branza Wensleydale cu coacaze, “o branza fructoasa din Yorkshire, ca tatal domnisoarei Middleton”.

Branza regala ar merge foarte bine intr-un frigider creat pentru aceasta ocazie de catre distribuitorul de produse electrocasnice GDHA, a carui fatada este imbracata in poza viitorilor miri.