10: Van Heusen

10: Van HeusenPatru din cinci barbati si-ar dori o camasa de tip Oxford in noul stil Van Heusen, anunta o reclama din anii ’50 a companiei de textile. In stilul adesea ofensator al reclamelor vintage, care nu respectau criteriile de astazi impotriva discriminarii rasiale si sexuale, reclama Van Heusen poate fi considerata jignitoare pentru africani. Este insa si foarte amuzanta.

Sursa: Printuri preluate din agregatorul vintageadbrowser.com

9. Tampax

9. TampaxBrandul Tampax a aparut in anii ’30, insa i-a luat cateva decenii sa le convinga pe femei sa “faca pasul”. In aceasta serie de printuri, din 1962, Tampax le arata femeilor cat de “usoare” si “fresh” s-ar simti daca l-ar folosi.

8. Ford

8. FordO caracteristica a reclamelor vintage, in special pentru produse electronice si masini, este sugestia viitorului, care se arata vesel si fascinant. Asa se prezinta si “noul” model Ford decapotabil din 1966, “Vrajitorul Aaah-urilor”.

7. Cutty Sark

7. Cutty Sark“Sa inchinam pentru instincte si pentru cei care inca le urmeaza”, propune o reclama a brandului de whisky Cutty Sark, care se asociaza cu imaginea omului de televiziune Ted Turner. Reclama face parte dintr-o serie de printuri din 1982, unde Cutty Sark inchina cate un pahar de whisky in cinstea unor personalitati precum Charles Dickens, Curt Flood, John DeLorean sau Maxie si Kris Anderson.

6. Chanel

6. ChanelChanel No. 5 s-a promovat dintotdeauna prin reclame simple si elegante. Asa este si cea din 1985, care pare sa surprinda insasi esenta brandului.

5. Ivory

5. IvoryBrandul de sapun Ivory isi face reclama inca din anul 1891, cand a introdus sloganul “It floats!”. Reclama din imagine, realizata in 1926, prezinta un produs deja consacrat – sapunul care pluteste, care face pielea femeilor fina, care e bun si la curatat rufele sau mobila. In prezent, sapunurile Ivory reprezinta mai putin de 1% din vanzarile gigantului P&G, iar compozitia a fost modificata si sapunul nu mai pluteste.

4. Budweiser

4. BudweiserReclama Budweiser din 1962 merita o bere pentru sloganul “this calls for Budweiser” – folosit cu 50 de ani inaintea noului slogan Carlsberg, “this calls for a Carlsberg”.

3. Sony

3. Sony“Tine viitorul in mana”, indeamna o reclama Sony din 1962. Un pas mare pentru pasionatii de gadgeturi ai deceniului, care poate nu intuiau ca ecranele largi vor reveni in voga peste patru-cinci decenii.

2. Smirnoff

2. SmirnoffVotca Smirnoff s-a promovat inca din anii ’50 ca un ingredient pentru cocktailuri. Si aceasta reclama din 1966, in care Woody Allen iese dintr-o cochilie, ii indeamna pe privitori sa-si faca curaj si sa incerce combinatiile Smirnoff.

1. Volkswagen

1. VolkswagenSpotul cu Darth Vader are in spate decenii de advertising bun pentru Volkswagen, dintre care anii ’60 par sa fi fost cei mai prolifici. Dubita Volkswagen, devenita simbol al trendului hippie, era prezentata la lansare ca masina care te scoate putin in evidenta.