Continut video

Continut videoGoogle a anuntat doua noi tipuri de publicitate video pentru YouTube si estimeaza ca peste jumatate din bannere vor contine secvente video CPV (cost-per-view) pe care utilizatorii vor decide sa le vizioneze. Pe YouTube, oamenii vor putea sa evite dupa 5 secunde publicitatea video pe care nu o apreciaza (iar publicitarii nu vor plati pentru acele afisari) sau pot alege ce spot video vor sa vizioneze din cele 3 disponibile, informeaza New York Times.

Publicitate in timp real

Publicitate in timp realJumatate din audienta online va urmari publicitate in timp real, preconizeaza Googl. Mai exact, elemente din spotul publicitar se vor schimba in functie de locatia in care se gaseste utilizatorul, interesele acestuia sau chiar conditiile meteo. In acest sens Google a demonstrat, pe baza tehnologiei apartinand Terascent (o companie de publicitate achizitionata de grupul american), cum publicitatea la un autoturism se poate modifica in functie de vreme, de sexul utilizatorului sau preferintele acestuia (cumparaturi sau sport). Tehnologia va permite “milioane de permutari”, spun reprezentantii Google.

Telefoanele mobile

Telefoanele mobileGoogle a subliniat in ultima perioada importanta mobilului si a estimat ca ecranele telefoanelor mobile vor fi principalul mijloc de a viziona continut web pana in 2015. In publicitatea de tip display acest lucru inseamna utilizarea telefoanelor pentru a reduce prapastia dintre publicitatea in print si cea online. O aplicatie intitulata Google Goggles le permite deja utlizatorilor sa faca fotografii unor lucruri pe care sa le caute apoi pe Google. In cele din urma, consumatorii vor putea fotografia cu telefonul lor mobil o reclama in print a unui autoturism, de exemplu, si apoi o pot vizualiza 3D si pot vizita site-ul companiei.

Masuram, masuram, masuram

Masuram, masuram, masuram“Oricare este scopul campaniei de marketing pe care o initiezi, trebuie sa ai posibilitatea de a o masura”, spun reprezentantii Google. Alte formate de masurare a publicitatii sunt “analiza sentimentala” care examineaza “tonul pe care il foloseste consumatorul atunci cand comenteaza despre un brand” si masuratori bazate pe locatie, ce vor permite marketerilor sa analizeze cresterea traficului in propriile magazine.

Publicitate mai prietenoasa

Publicitate mai prietenoasaToti utilizatorii vor putea impartasi cu ceilalti un spot publicitar, vor putea comenta in legatura cu acesta si vor putea oferi feedback. In locul unei comunicari intre publicitari si consumatori, reprezentantii Google subliniaza ideea unui “canal de comunicare in ambele sensuri intre brand si consumatori”.

Bannere rich media

Bannere rich mediaBannerele rich media (bazate pe interactivitate (mai mult decat un link) si/sau sunet si animatie) vor ajunge sa reprezinta 50% din toate campaniile. “Bannerele statice vor deveni o notiune din trecut”.

O piata de 50 mld. dolari

O piata de 50 mld. dolariCompaniile vor avea mai mult timp pentru a se concentra asupra aspectelor creative ale campaniilor de marketing. “Tehnologia ar trebui sa functioneze”, spun oficialii Google.

99% din cei 1.000 de clienti mari ai companiei americane utilizeaza reteaua de display advertising a Google. Anul trecut, si-au majorat bugetele alocate publicitatii de tip display cu peste 75%. In acest context, piata bannerelor online ar putea atinge in 5 ani valoarea de 50 mld. dolari.