1 / 6

Banii sunt cei mai importanti. Abia apoi vin oamenii

In septembrie 2008, Eliza Rogalski, CEO al Tempo Creative Group, se alfa la Berlin. Simtea agitatie in randul profesorilor si colegilor de la MBA-ul pe care il urma. „Cand am venit acasa pe 30 septembrie, primul lucru a fost sa ma uit sa vad daca ar trebui sa-mi fac frisoane pentru compania pe care o conduceam (in acel moment, era managing partner al agentiei Rogalski Grigoriu Public Relations – n.r.). M-am uitat in portofoliu. Aveam foarte multe banci, companii de dezvoltare imobiliara, branduri auto. Exact industriile care erau cele mai lovite”, isi aminteste ea. „Mi-am dat seama ca nu pot continua cu acesti clienti mai mult de sase luni. Si ca-n alea sase luni am ocazia sa-mi salvez compania”.

La petrecerea de Craciun a agentiei, Eliza Rogalski si-a chemat „fetele” si le-a spus sa-si ia cate un scaun pe care sa stea comod o ora. Le-a explicat ca pentru a pune agentia pe un drum sanatos trebuie sa obtina profit, iar pentru asta e nevoie sa-si dubleze numarul de clienti, fara sa faca angajari. In primele luni ale lui 2009 si-au adaugat in portofoliu clienti din FMCG si servicii medicale, industrii care au fost mai putin afectate de criza. Si au incheiat anul pe profit.

Profitul a devenit, in ultimii doi ani pentru Eliza Rogalski cel mai important reper in activitatea companiei sale. Asta a fost si principala lectie desprinsa din criza: ca banii sunt cea mai importanta resursa. Abia apoi vin oamenii, a caror prezenta e conditionata tot de bani. „Cred ca urmatoarea mare lectie pe care am s-o invat in urmatorii doi ani va fi despre reconstructia sperantei”, spune Rogalski. „La sfarsitul crizei ne asteapta o alta perioada din viata noastra sociala, politica, economica. Ne asteapta altceva, care merita descoperit si trait impreuna”.

Ce a invatat piata de media din doi ani de criza



Articole recomandate