A fi sau a nu fi in social media
Decat
1 / 3

A fi sau a nu fi in social media

Social media e acum in Romania asa cum era televiziunea in ’95 – e mult miraj si oamenii isi ocupa mult timp cu asta, spune Simona Dan, CEO Rogalski Grigoriu Public Relations. Asa ca brandurile nu mai pot ocoli acest canal: blogul, profilul pe Facebook si contul pe Twitter sunt carti de vizita obisnuite, asa cum erau in urma cu cativa ani site-urile de prezentare. Toate astea pentru o audienta de 1,5 milioane de romani pe Facebook si circa 32.000 pe Twitter.

Ei reprezinta un tip de public la care nu poti ajunge, de regula, prin celelalte canale de comunicare si pe care altfel poti doar sa-l intuiesti, nu sa-l cunosti, spune Sorana Savu, Senior Partner la Premium Communication. Doar ca spre deosebire de persoanele private, companiile nu pot vorbi cu aceeasi usurinta, viteza si frecventa in social media; nu au acelasi vocabular si nici aceeasi virulenta; se asteapta la comentarii pozitive sau critici constructive, dar se obisnuiesc greu sau deloc cu comentariile negative sau rauvoitoare. “Cele mai multe testeaza social media cu proiecte si decid cum merg mai departe in functie de rezultatele primelor teste; multe dintre ele trec proiectele de social media prin filtrul departamentelor juridice si acolo, in 99% dintre cazuri, decizia este sa se renunte la social media”, spune Savu.

Cu toate astea, multe companii accepta sau isi doresc sa fie prezente in social media. Iar agentiile de PR propun proiecte. In cazul Ogilvy PR, in toate campaniile sau programele de comunicare propuse clientilor se regaseste cate o componenta de social media, spune sefa agentiei, Alina Stanciu.

Agentiile fac bloguri pentru clientii lor, profiluri pe Facebook si conturi de Twitter; dezvolta, deja de o vreme, campanii in care implica bloggeri cunoscuti. Iar pentru a interactiona cu utilizatori, fac quizuri, concursuri si le cer sa incarce fotografii – trei actiuni la care, de regula, romanii de pe Facebook raspund bine. Iar perspectiva de obtine un premiu ii motiveaza.

Companiile care au imbratisat social media variaza de la cele de dimensiuni mici (pentru care e si o metoda de promovare ieftina, pe care si-o pot permite), pana la multinationale. Danone Romania a creat pentru brandurile sale “cu beneficii”, Activia si Actimel, profiluri de Facebook si isi doreste sa ajunga sa foloseasca reteaua de socializare ca pe un instrument de marketing, prin care sa faca, de exemplu, focus grupuri online. Scoala de Bani, proiectul BCR care a fost chiar premiat la Sabre Awards ca fiind cea mai buna campanie de educatie financiara din Europa, a avut o componenta puternica de social media prin personajul Domnul Diriginte care se “imprietenea” cu utilizatorii si le tinea apoi cursuri de educatie financiara. Si lista poate continua.

Din punct de vedere business, social media este un influentator puternic al deciziilor de cumparare. Potrivit unui studiu realizat de Fleishman Hillard, partenerul international al 2activePR, 64% din utilizatori spun ca Internetul este "absolut esential" atunci cand vor sa cumpere aparate electronice. Deciziile referitoare la vacante si timp liber sunt de asemenea luate cel mai des cu ajutorul Internetului. Iar influentatorii principali pe net sunt “prietenii” din retelele sociale.

Atunci cand vine vorba de evaluarea campaniilor, rezultatele se numara de obicei in followeri, “fani”, “prieteni” si uneori in calitatea interactiunii cu acestia.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri