29 Aprilie 2010

MB Dragan: Cred ca abia in 10 ani vom avea povesti de succes in online-ul romanesc



Agentia de publicitate interactiva MB Dragan, lansata pe piata in 2007, vizeaza pentru acest an atingerea unei cifre de afaceri de 600.000 de euro, in crestere cu 30% fata de 2009, pe baza consolidarii activitatii existente si a portofoliului de clienti actual.
“Nu dezvoltam, nu extindem, consolidam ce avem si incercam sa facem totul cu resursele actuale”, spune pentru Wall-Street Mihai Dragan (foto), fondator si manager al agentiei.

In luna februarie MB Dragan a deschis un birou teritorial la Timisoara, al treilea de acest gen, dupa cele din Craiova si Iasi. Acesta este pentru moment ultimul birou deschis, agentia renuntand la extinderea teritoriala pana cand situatia economica va fi una favorabila.

In prezent echipa MB Dragan numara 25 de angajati, neexistand planuri pentru extinderea personalului.

MB Dragan a inregistrat venituri importante din publicitatea interactiva si web development, dar si din integrarea de solutii B2C pentru clienti in zona de e-commerce. Alaturi de publicitatea interactiva, compania ofera servicii de online marketing si mobile marketing. Printre clientii agentiei se regasesc miniPRIX, Pagini Aurii, Roton, U TV, ProTV, Interbrands, Novensys si Euroest.

“Inceputul de an a aratat surprinzator mai bine decat in 2009. Clientii au o strategie foarte clara, bugetele sunt definite, chiar daca sunt mai mici. De exemplu, in 2009 nu am avut niciun proiect sub 7-8.000 de euro”, declara Mihai Dragan.

In opinia sa, una dintre problemele cu care se confrunta industria de publicitate online consta in lipsa de pregatire.

“Industria de publicitate online este inca o piata tanara, cu potential, insa sunt destul de putini oameni pregatiti. Online-ul este inca experimental la noi. Cred ca abia in 10 ani vom avea povesti de succes in online-ul romanesc. Exista nevoia de consum, insa utilizatorii consuma modele din afara precum Hi5, Facebook sau YouTube. Pentru ca e un consum destul de redus in online-ul romanesc, oamenii nu vor investi atat de repede in .ro”, crede Dragan.

In acest context, oficialul MB Dragan sustine ca este necesara o viziune strategica in comunicare, in momentul de fata lucrurile realizandu-se fara coordonare.

“Nici argumentele pe care le foloses oamenii de publicitate online nu sunt foarte convingatoare. Fie vin din zona tehnica si au prea putine cunostinte de marketing fie invers. E un domeniu hibrid care are nevoie de cunostinte din ambele parti. Nu cred ca vor fi investiti bani din Romania in online, pentru ca in momentul acesta nu exista viziunea antreprenorilor pe termen lung. Aici vorbim doar pe termen scurt si mediu. Interventia cred ca va veni din partea fondurilor de investitii”, sustine Mihai Dragan.

Piata de publicitate online din Romania a inregistrat anul trecut valoarea de 65,2 milioane lei (15,4 milioane euro), in scadere cu circa 10% fata de 2008, cand a fost de 72,4 milioane lei, potrivit celei mai recente editii a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study"), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Anul 2009 a inceput cu valori lunare ale pietei de publicitate de 3-5 milioane lei, in medie pentru primul semestru. Semnele de redresare au inceput sa apara in luna septembrie, cand, comparativ cu august 2009, piata a inregistrat o crestere de 52%, de la 3,9 milioane lei, la 5,8 milioane lei. Trendul ascendent a continuat, iar in luna decembrie 2009 au fost inregistrate cele mai mari venituri lunare, de 9 milioane lei.

Cititi si Top 10 lucruri pe care un manager trebuie sa le stie despre publicitatea online



Citeste si