Publicitatea in purgatoriu
Va fi sau nu va fi reviriment
Cresterea fee-urilor de agentie, improbabila
Cu ochii pe digital
3 / 5

Cresterea fee-urilor de agentie, improbabila

Dupa doi ani de scaderi, ce sanse sunt ca fee-urile de agentie sa creasca anul acesta? “Glumiti, nu?”, raspunde Radu Florescu de la Saatchi & Saatchi.

O tendinta de crestere a fee-urilor in 2011 este improbabila
, spune si Alex Badila de la Publicis. “Singurele modificari vor fi punctuale si generate de ajustarea planului de activitati si, in consecinta, a volumului de lucru”.

De alta parere este Oana Cociasu de la Lowe&Partners: “Am observat ca se aloca o importanta mai mare serviciilor de creatie si in consecinta fee-urile tind sa revina la recunoasterea cinstita a valorii muncii agentiei. Ma bucur sa vad ca nu mai suntem doar “furnizori”, ci redevenim «parteneri» pentru clientii nostri. Cred ca revenim la normal”.

In conditiile scaderii continue a veniturilor in ultimii doi ani, agentiile au inceput sa se orienteze spre proiecte cu finantare europeana. Din cele sapte agentii de publicitate care au contribuit la realizarea acestui articol, sase au accesat fonduri europene sau au lucrat pe proiecte finantate astfel.

“Participam la acest gen de proiecte in parteneriat cu colegii nostri de la OgilvyPR”, spune Mona-Lisa Caravaniez (foto). “Fondurile europene sunt o oportunitate care trebuie exploatata, sunt foarte multe proiecte care au si o componenta legata strict de comunicare. Sunt de luat in considerare fara dubiu atunci cand vorbim de veniturile agentiei”.

TBWA Bucuresti si-a creat chiar o divizie dedicata proiectelor sociale si cu finantare europeana. Se numeste TBWA Social Action si este dedicata comunicarii pentru ONG-uri, programe sociale, fonduri europene pe teme de ecologie, educatie sau piata a muncii. Are in derulare proiecte de aproape 5 milioane de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri