Cu atat de multa informatie gratuita, de ce sa platim?
Tabletele, viitorul presei scrise sau inamicul nr.1?
Un pioner al iPad-ului
1 / 4

Cu atat de multa informatie gratuita, de ce sa platim?

Publisherii online au facut de-a lungul timpului multe greseli de strategie oferind utilizatorilor acces gratuit la informatie, sustin o parte din participantii la Congresul Ziarelor din Europa. Pasii gresiti ar putea fi insa corectati de iPad si de o taxare a continutului online. Este insa aceasta directia corecta?

“Nu stiu daca putem vorbi de greseli pe care publisherii le-au comis inainte de criza financiara, insa un lucru este cert – multe informatii sunt pe Internet si sunt gratuite si daca vrei poti sa traiesti si fara presa scrisa. Un prieten si-a vandut masina si nu a dat niciun anunt in ziar, a mers doar pe varianta site-urilor de profil. Nici macar nu s-a gandit la presa scrisa. Si uite asa multi bani sunt pierduti in loc sa fie castigati de ziare”, a declarat pentru Wall-Street.ro Norbert Kupper (foto), designer in cadrul Office for Newspaper Design.

Verdictul sau vine repede: nu vom fi niciodata pregatiti sa platim pentru continutul online. “Exista atat de multa informatie gratuita. Mi-am deschis mobilul si am vazut informatiile despre executarea lui ben Laden, totul gratuit. Nu vom fi niciodata pregatiti sa platim pentru continutul online. Nu este posibil. Poate exista o portita pentru publisherii care introduc abonamente care sa cuprinda toate canalele – presa scrisa, online – si asa poti obtine bani si din informatia online”, crede Kupper.

In ceea ce priveste starea de sanatate a presei scrise din Europa, Norbert Kupper vorbeste despre scaderi ale tirajelor cuprinse intre 1% si 8%, mai ales in cazul tarilor care se confrunta cu o criza economica severa (Irlanda, Portugalia, Spania si Grecia). In plus, segmentul tabloidelor este cel mai afectat de contractia veniturilor din publicitate si a tirajelor.

O solutie propusa de Kupper este intensificarea investitiilor in online si solutii iPad.

“La fel ca in cazul presei scrise, te poti abona la varianta pentru iPad a ziarului si astfel sunt economisiti banii care se duceau pe hartie sau pe tipografie. Insa, pentru moment, pasii in aceasta directie sunt foarte timizi”, explica Norbert Kupper.

O alta solutie o reprezinta varianta ziarelor gratuite. “Aceste ziare reprezinta o metoda de a supravietui. De exemplu, in Viena aceste ziare au succes, sunt la tot pasul pe strada. Am ajuns la Viena duminica trecuta si un ziar gratuit avea un supliment de 16 pagini dedicate nuntii regale si multa publicitate”, afirma Kupper.

Intrebat cum arata in viziunea sa ziarul viitorului, acesta considera ca, pe termen lung, online-ul va iesi invingator in competitia cu presa scrisa.

“Am comparat recent peisajul presei scrise in urma cu 25 de ani si cel actual. Vorbim de o schimbare atat de dramatica - acum ceva timp pe prima pagina gaseai o multitudine de stiri intrucat redactorul-sef nu se putea decide care sunt cele mai importante. Acum avem o fotografie mare si o stire importanta. Poate peste 20 de ani vom vedea din nou pe prima pagina stiri mici pe care le poti accesa printr-un simplu click. Se pare ca pe termen lung online-ul va fi invingator in competitia cu presa scrisa, intrucat tindem sa alegem varianta cea mai scurta si mai rapida si aceasta este Internetul”, completeaza Kupper.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri