“Newborn”, un monument din otel masiv, are lungimea de
Ismaili e un munte de om de peste doi metri. Are trasaturi dure,
Kosovo si Albania sunt doua piete mici – populatia cumulata
Cealalta problema majora a publicitatii in Albania si Kosovo sunt
<p>Pe 7 februarie 2008, membrii agentiei Ogilvy Kosovo s-au adunat
Pana la urma, fierarul a acceptat sa lucreze pe incredere. Dupa ce
Intreg proiectul a costat <strong>55.000 de euro</strong>. Ogilvy
1 / 8

“Newborn”, un monument din otel masiv, are lungimea de

“Newborn”, un monument din otel masiv, are lungimea de 22 de metri, inaltimea de trei si grosimea de un metru. Cantareste noua tone si este invelit in vopsea galbena. L-ati vazut probabil pe prima pagina a The New York Times, editia din 18 februarie, a doua zi dupa proclamarea independentei republicii Kosovo. Pe atunci, monumentul marca aparitia unui nou stat pe harta Europei.

Luna trecuta, la festivalul de publicitate Cannes Lions 2008, “Newborn” a fost premiat cu un Gold Lion la sectiunea Design. A fost prima si singura lucrare inscrisa de o agentie din Kosovo, primul “leu” pentru Ogilvy Kosovo, un pas necesar pentru planurile ambitioase ale lui Fisnik Ismaili, fondatorul agentiei.

Ismaili mi-a trimis primul mail in ajunul decernarii premiilor la sectiunea Design. Ma anunta ca a hotarat brusc sa vina la Cannes, unde va ramane o zi si jumatate si ca ne vom putea intalni pentru un interviu. Ii vazusem lucrarea pe listele de nominalizari si i-am scris, curioasa sa aflu cate ceva despre publicitatea din Kosovo. Nu stiam daca a castigat dar speram ca a venit la Cannes, ca delegat doritor sa absoarba informatie proaspata despre publicitatea mondiala.

“Nu intentionam sa vin la Cannes”, recunoaste kosovarul doua zile mai tarziu. “Teoretic, nici nu aveam cum. Cu cateva saptamani in urma am fost in Miami. «Newborn» a castigat si un Silver Clio la Clio Award Festival din Florida. Cand am auzit asta, ne-am iesit cu totii din minti, ne-am facut bagajele si am plecat in Miami. Am cheltuit acolo tot bugetul de deplasari al agentiei pentru 2008 si 2009”, spune Ismaili, incantat de isprava agentiei sale. Face o pauza, plimband lingurita in ceasca de cappuccino in care a scapat patru cubulete de zahar.

“Le-am zis colegilor mei ca nu vin la Cannes decat daca luam un Gold. Am zis-o mai mult in gluma. Sa fim seriosi, care erau sansele sa luam Gold”?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri