“Newborn”, un monument din otel masiv, are lungimea de
Ismaili e un munte de om de peste doi metri. Are trasaturi dure,
Kosovo si Albania sunt doua piete mici – populatia cumulata
Cealalta problema majora a publicitatii in Albania si Kosovo sunt
<p>Pe 7 februarie 2008, membrii agentiei Ogilvy Kosovo s-au adunat
Pana la urma, fierarul a acceptat sa lucreze pe incredere. Dupa ce
Intreg proiectul a costat <strong>55.000 de euro</strong>. Ogilvy
7 / 7

Intreg proiectul a costat 55.000 de euro. Ogilvy

Intreg proiectul a costat 55.000 de euro. Ogilvy a primit de la guvern 58.000 de euro. Au folosit buna parte din profitul de 3.000 de euro ca sa-si inscrie lucrarea la Clio Award Festival, al carui deadline era cinci zile mai tarziu.

Acum, dupa cinci luni, un Silver Clio si un Gold Lion, Fisnik Ismaili inca se mai bucura pentru ceea ce el numeste “cel mai plin de semnificatie proiect din viata sa profesionala”. Numele agentiei sale a fost auzit de cei mai mari publicitari din lume. Iar concurentii au ramas fara replica. “Competitia noastra era geloasa si zicea ca am avut noroc la Clio, Kosovo e dragutel si merita alintat cu un premiu. Dar cu Cannes le-am inchis gura. Ne-a aratat mie si tuturor ca e o lucrare cu adevarat valoroasa. Atat de simpla dar atat de superba”.

Ismaili vrea sa mearga cu “Newborn” si la festivalul de publicitate de la Portoroz, din Slovenia. Dar nu are mari asteptari, dat fiind ca juratii de la Portoroz provin din tarile est-europene, care, in general, nu au recunoscut independenta Kosovo. Serbia si Rusia s-au aratat oficial impotriva monumentului.

Ce se va intampla de acum inainte? “Nu stiu, e dificil. Stii cum se zice: esti atat de bun pe cat de bun ti-e urmatorul proiect. Faci ceva bun, trece, trebuie sa faci ceva si mai bun. Nu mai poti produce chestii banale. Si e dificil pentru noi, din cauza bugetelor de care dispunem si a clientilor cu care lucram. De cele mai multe ori, clientii ne ucid cele mai bune idei.

Dar acum ne e mult mai usor. De fiecare data cand voi avea o idee nebuna si clientul o va refuza ii voi baga “leul” sub nas si ii voi spune: «Uite, daca castigi un leu va fi bine si pentru tine pentru ca toata lumea va afla de tine». Dar cred ca clientii se schimba, acum ne asculta mai mult, ne accepta ideile si putem vedea schimbarile… Acum stii ca poti castiga premii”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri