Piata online, deficitara la capitolul inovatie
De ce ai nevoie pentru a incepe o afacere online
Criza financiara, implus pentru piata de publicitate online?
Dragos Manac, SNS: Anul viitor vom avea foarte multe decese in Internetul romanesc
3 / 5

Criza financiara, implus pentru piata de publicitate online?

In anul 2008, online-ul a reprezentat 3% din totalul pietei de advertising din Romania, procent echivalent cu valoarea de 15 mil. euro. In acelasi timp, 85% din bugetele de promovare au fost alocate pentru TV.

Potrivit lui Almajeanu, Internetul va reprezenta in 2009 6% din totalul pietei de publicitate romanesti, dublandu-si practic valoarea la 30 mil. euro. In plus, fondatorul Gentica estimeaza pentru 2010 o valoare a online-ului de aproximativ 72 mil. euro, ceea ce inseamna o cota de 12% din totalul pietei de publicitate autohtone.

In Romania exista 12 milioane de utilizatori de Internet, fapt ce ar fi putut duce la o valoare a pietei de publicitate de cel putin 150 mil. euro, in cazul in care nu ar fi existat problemele specifice la nivel local.

Rata de penetrare a Internetului in Romania este asemanatoare cu cea din Franta-55%. In schimb, in Franta exista 36 de milioane de utilizatori, piata de publicitate online avand valoarea de 2 miliarde de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri