2008 in online: fragmentare si criza financiara
2009, un an agitat pentru publicitatea online
“Vedetele” publicitatii online in 2009
O piata de 20 mil. euro in 2009
Primele cifre oficiale pentru piata de publicitate online din Romania
4 / 6

O piata de 20 mil. euro in 2009

In opinia lui Gabriel David, piata de publicitate online autohtona va raporta in 2009 c crestere de 30% fata de anul trecut, atingand o valoare aproximativa de 20 de milioane de euro.

“Evolutia pozitiva vine pe de o parte din cresterea si/sau reorientarea bugetelor unor clienti catre mediul online, iar pe de alta parte din aparitia unor noi clienti care se vor orienta catre avantajele mediului online”, afirma David.

Vlad Popa estimeaza o piata de media pentru 2008 in jur de 14-15 milioane de euro. Acesta preconizeaza pentru anul acesta o valoare cuprinsa intre 18 si 19 mil. euro, subliniind insa ca este “mult prea devreme pentru a face o estimare realista”. In plus, Popa sustine ca publicitatea online nu va depasi in 2009 2,5% din totalul consumului de publicitate din Romania.

In ceea ce priveste elementele care vor prima in alegerea unei campanii de catre un client-pret vs. calitate, Laurentiu Pop sustine ca, mai mult ca oricand, anul acesta clientii vor calcula cu mai multa grija return-on-investment.

“Asadar formatele si modelele care vor performa sub tintele stabilite vor fi eliminate rapid. Mai mult decat oricand anul acesta online-ul va fi apreciat prin oportunitatea specifica de a interveni si corecta in timp real o campanile”, declara Pop.

De asemenea, Vlad Popa spune ca va exista o mai mare atentie si la partea de rezultate, nu doar la conceptul proiectelor online.

La randul sau, Clement Nicolaescu considera ca in alegerea unei campanii ar trebui sa primeze probabilitatea atingerii obiectivelor stabilite, pretul corect si calitatea fiind de asemenea elemente indispensabile.
Care vor fi cele mai cautate site-uri in 2009? Daca in 2008 a existat un interes importanta pentru site-urile de sport, anul acesta site-urile de business vor continua sa fie cele mai solicitate, crede Vlad Popa.

“Ne asteptam sa cresca puternic si solicitarea pentru site-urile de lifestyle pentru ca se anunta intrarea in piata a mai multor clienti din segmentul FMCG (segment care folosea foare mult TV si presa)”, sustine Popa.
In opinia lui Laurentiu Popa, preferintele se vor indrepta in 2009 spre acele site-uri “care aduc eficienta campaniilor-fie ele de stiri, portal sau social network”.

Pe de alta parte, Gabriel David sustine ca, in contextul cresterii numarului de advertiseri din fiecare domeniu, toate categoriile de site-uri vor fi cautate, “mai ales cele cu un content de calitate si un pret avantajos pentru client”.

Un punct de vedere similar are si Clement Nicolaescu. Acesta considera ca actualul context economic va reprezenta “un fel de sita care va cerne initiativele de calitate de mediocre”.

“Se vor detasa site-urile care au dezvoltat o relatie de «prietenie» cu vizitatorii, care stiu sa dezvolte proiecte speciale «inteligente»”, conchide Nicolaescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri