Regulile lui 2008, perimate
Un scenariu optimist de evolutie a pietei: crestere de 2-3%
CSR-ul scade, online-ul creste
Salarii in stagnare si posibile disponibilizari
3 / 5

CSR-ul scade, online-ul creste

Criza aduce si cereri in crestere pentru anumite servicii. Astfel, bugetele de marketing PR au inceput deja sa se mareasca, la fel si cererea pentru proiecte online.

Companiile vor alege tot mai des sa faca “in-house” activitatile clasice de PR (precum scrierea de comunicate), asteptand ca agentiile sa fie, de aceasta data, consultanti – in comunicarea de criza, in realizarea programelor de comunicare pentru disponibilizari etc.

“Daca pana acum, companiile cautau agentii de PR care sa comunice vestile bune, acum vor avea nevoie sa comunice vesti proaste, ceea ce implica o alta competenta. Se va cere crisis & change management, comunicare online, comunicare interna, consultanta, reputation audit mai degraba decat organizare de evenimente si media relations”, spune Ioana Manoiu.

PR-istilor li se va pretinde sa fie mai eficienti si sa ofere un “return on investment” mai bun. Ceea ce inseamna mai multa relevanta locala si mai putine formule din strainatate, “adaptabile” la piata romaneasca.

“Sper ca multi au invatat lectia «strategiilor din carti si de la mari guru» care nu au aplicabilitate 1 la 1 in Romania, si ma refer aici la sume enorme investite in campanii lipsite de relevanta - de la CSR la «digital world»”, spune Mircea Tomescu (foto).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri