De la BMW Films la HBO Voyeur
Cum iti convingi consumatorul sa vina singur spre reclama
Criza financiara, vazuta de la New York
'Printul ramane unul dintre cele mai creative, interesante si eficiente medii'
2 / 5

Cum iti convingi consumatorul sa vina singur spre reclama

In cazul HBO Voyeur, ideea cea mare, indeajuns de mare incat sa poata fi extinsa pe 11 medii de comunicare, a fost calitatea de povestitor a HBO, ale carui povesti trec si dincolo de ecranele TV. In loc sa spuna asta printr-un spot, BBDO New York a ales s-o arate: pe peretele cladirii, pe ecranele mobilelor, pe site-ul web, pe bloguri.

Poti gasi o idee la fel de mare indiferent de brandul pentru care lucrezi? Bineinteles, spune Lubars. Urmatoarea campanie de la care creativul asteapta reactii asemanatoare cu cele primite de “Voyeur” este “Ram Challenge”, realizata pentru Dodge Ram si lansata la inceputul lui 2009. Gandita ca un reality show, campania are in centru o serie de “webisoade” in care echipe de cowboys, militari, pompieri si constructori concureaza la volanul cate unui Dodge Ram.

“Nu cred ca un camion este diferit in vreun fel de HBO”, spune Lubars.

Chiar daca site-ul campaniei a fost intens promovat prin spoturi TV, “Ram Challenge” se muleaza intr-o oarecare masura pe viziunea lui Lubars asupra viitorului advertisingului: continut atat de bun incat consumatorii il vor accesa din proprie initiativa. Publicitate care nu mai iti e servita, pe care nu vrei sa o ocolesti ci pe care o cauti. Entertainment real.

Iar daca utilizatorul vine singur spre reclama, reduci considerabil o serie de costuri foarte importante, mai ales pe vreme de criza: bugetul de media.

“De asta e digitalul atat de important. Pentru ca nu costa mult, din punct de vedere media. Trebuie sa ai un continut foarte bun, pe care oamenii sa il caute voluntar. Deci trebuie sa fie foarte creativ”, spune Lubars. “Cred ca agentiile foarte creative vor fi acelea la care clientii vor merge in vremuri grele pentru ca trebuie sa convingi consumatorul sa vina la tine voluntar, atragandu-l cu ceva foarte creativ”.

Intamplator, BBDO New York este cea mai creativa agentie de publicitate din lume, potrivit The Big Won (iar BBDO Worldwide – cea mai creativa retea). Teoria lui Lubars functioneaza in cazul de fata: recent, BBDO a castigat contul Starbucks si o parte din contul Hewlett-Packard – victorii care, potrivit managerului, compenseaza pierderea Pepsi in favoarea TBWA/Chiat/Day, in toamna anului trecut.

“O poti duce bine intr-o economie proasta daca iei decizii destepte si daca esti creativ si oamenii stiu despre munca ta. Asta incercam noi sa facem”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri