De la BMW Films la HBO Voyeur
Cum iti convingi consumatorul sa vina singur spre reclama
Criza financiara, vazuta de la New York
'Printul ramane unul dintre cele mai creative, interesante si eficiente medii'
4 / 5

'Printul ramane unul dintre cele mai creative, interesante si eficiente medii'

In vremuri in care jurnalistii, publicitarii si oamenii de media anunta moartea presei scrise (asta daca nu vorbesc despre moartea advertisingului, in general), Lubars spune ca printul inca respira. “E unul dintre cele mai vechi medii si ce e fascinant in legatura cu el este ca ramane unul dintre cele mai creative, interesante si eficiente mijloace de comunicare. Oamenilor le place sa ajunga acasa si sa stea intr-un fotoliu cu revista in mana. Cu toata tehnologia de care dispun, cel putin aici, in New York, oamenii iubesc revistele”.

Printul se foloseste mai putin in campaniile publicitare pentru simplul fapt ca acum oferta de medii este mult mai larga, spune Lubars. Daca inainte existau doar trei medii, TV-ul, presa scrisa si radioul, acum dispui de atatea medii cate alegi sa ai: de la Internet la peretii cladirilor. Dar printul nu trebuie sa lipseasca din acest mix.

“Daca ma gandesc acum, era plictisitor cand existau doar trei medii comunicare: faceai o reclama, un ad. Continutul lor le facea interesante. Acum nici nu stii ce vei face si asta e mult mai interesant pentru cei care se simt mai confortabil in haos decat ingraditi in formule rigide”.

Daca printul nu e depasit, atunci care sunt regulile care nu mai functioneaza in 2009? “Cred ca orice (lucrare de advertising) care presupune ca lucrurile merg bine sau ignora ce se intampla azi face clientul sa para ca nu s-a prins. Vad multe reclame despre care pot spune ca au fost facute anul trecut si ruleaza acum, dar acum sunt irelevante. Trebuie sa existe o recunoastere tacita a ceea ce se intampla acum in lume.

Cred ca nu e bine sa promovezi cheltuitul irational sau bogati care isi fac de cap cu banii lor, pentru ca sunt multi oameni care sufera”.

Anul acesta, Lubars va fi Head of the Film and Press Juries la Festivalul de la Cannes. Se asteapta ca, in pofida crizei, sa gaseasca acolo lucrari care sa il surprinda, sa ii trezeasca gelozia, sa fie atat de fresh incat sa nu mai fi vazut ceva asemanator inainte. Lucruri absolut noi, nebanuite. Dupa 30 de ani de munca, asteapta sa fie surprins de domeniul in care lucreaza, industria unde “cimentul nu se intareste niciodata, e mereu lichid”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri