De la BMW Films la HBO Voyeur
Cum iti convingi consumatorul sa vina singur spre reclama
Criza financiara, vazuta de la New York
'Printul ramane unul dintre cele mai creative, interesante si eficiente medii'
3 / 5

Criza financiara, vazuta de la New York

Criza financiara nu s-a lasat insa intimidata de creativitatea celor de la BBDO. In noiembrie, BBDO Detroit a concediat 145 de angajati, reprezentand 22% din forta de munca, dupa ce principalul client, Chrysler, si-a redus bugetul de marketing, potrivit Advertising Age. O luna mai tarziu, BBDO North America taia 189 de joburi (6% din total), ca parte a planului companiei-mama Omnicom de a reduce 3.500 de posturi.

Pentru David Lubars, etapa de restructurari s-a incheiat: “BBDO a avut anul trecut niste reduceri de personal. Iar oamenii pe care-i avem acum sunt putini, dar pot face multa munca. Cred ca suntem intr-o forma buna”.

Agentia incearca acum sa gaseasca solutii de criza pentru clientii sai si pentru bugetele lor intrate la apa. In aceasta perioada, clientii au tot mai mare nevoie sa se diferentieze de competitie, mai mult decat atat, sa se desprinda de ea, devenind simboluri ale categoriei din care fac parte – “atunci castigi de fapt”, spune Lubars.

“O idee nu costa nimic. (..) Clientii vor cauta idei geniale, care sa ii diferentieze, doar ca acum nu mai dispun de atatea fonduri. Asa ca trebuie sa fii creativ nu numai in legatura cu ideea ta, ci si cu felul in care o executi si unde o plasezi dupa aceea”.

Pentru omul care in 2004 spunea, intr-un interviu acordat revistei New York, ca “jobul lui nu e sa vanda”, fraza “banii trebuie sa faca parte din gandirea ta”, spusa la inceput de 2009, poate parea contradictorie. Nu este, riposteaza Lubars. “Ai relatia asta – e ca o casnicie, da? Brandul incepe o relatie cu consumatorul, se casatoresc, dupa care isi petrec viata impreuna, se ajuta reciproc. Clientul (agentiei) ajuta consumatorul oferindu-i aceste produse cool si importante de care are nevoie si consumatorul il ajuta cumparandu-i-le. Cred ca tu, ca agentie, trebuie sa creezi mai intai relatia pentru ca apoi cei doi sa se poata ajuta reciproc”.

Ideea de casnicie ar exclude din start dorinta de rezultate pe termen scurt pe care multi marketeri romani o invoca atunci cand vine vorba de preferintele clientilor in vremuri de criza. “Vrei sa te asiguri ca clientul ramane pe teren solid. Dar nu cred ca vreun client isi doreste sa abandoneze tot ce a construit pana acum pentru a obtine rezultate pe termen scurt. Dupa ce lucrurile se imbunatatesc iar, va fi pierdut toate motivele pentru care oamenii il iubeau. Trebuie sa le faci pe ambele: sa generezi rezultate pe termen scurt dar sa ramai cu ochii pe evolutia pe termen lung. Altfel, daca pariezi totul pe vanzarile pe termen scurt, atunci cand lucrurile se vor imbunatati, iti vei fi pierdut valoarea”.

Printre brandurile pentru care Lubars incearca sa dezvolte casnicii se numara General Electric, AT&T, FedEx, HBO, BBC, Starbucks, HP, monster.com.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri