Multa pasiune, dar coordonare insuficienta pentru proiectele comune
Criza, un stimulent pentru reinventarea industriei online
Piata de publicitate online globala, crestere de 10-15% in 2009
2 / 4

Criza, un stimulent pentru reinventarea industriei online

Presedintele IAB Europe considera ca 2009 va fi un an al “competitiei dure”, intreaga lume aflandu-se in recesiune. Industria online va trebui sa se reinventeze si va face acest lucru intr-un timp mult mai scurt ca urmare a contextului economic dificil.

“Competitia va fi dura, fie ca vorbim de Google sau Microsoft, online si media traditionale, fiecare se va lupta pentru un procent din piata. Nu imi place sa spun ca actualul context economic reprezinta un «avantaj», intrucat zilnic mii de oameni isi pierd slujbele. Criza nu este buna pentru nimeni. Trecem prin niste momente dificile. In fond, suntem in fata usii spre schimbare. Nimanui nu-i place sa se schimbe, insa nu avem alta sansa. Daca nu ne schimbam, murim. Si criza este un stimulent. Daca nu ar fi fost criza financiara, industria online s-ar fi reinventat in sapte ani, acum este nevoita sa o faca in doi ani”, spune Alain Heureux.

Orice companie ar trebui sa isi regandeasca intregul plan de business, dupa modelul marilor companii, tinand cont totodata de faptul ca tot mai multi oameni sunt prezenti online unde, prin actiunile lor, nu fac altceva decat sa isi pregateasca decizia de cumparare.

“Consumatorul este acum sceptic, selectiv, implicat. Prin tehnologiile actuale putem adresa acestui consumator un mesaj personalizat, direct si relevant. In prezent, peste 1,5 miliarde de oameni sunt conectati la Internet, iar daca consideram si conexiunile prin telefonul mobil mai adaugam un milion de persoane. Brandurile trebuie sa fie prezente in mediul online, ele influenteaza decizia de cumparare”, declara Heureux.

Cu toate aceastea, presedintele IAB Europe spera ca publicitarii sa nu considere online-ul drept un “mediu de criza” si sa continue sa investeasca in acest canal de promovare si dupa depasirea dificultatilor economice.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri