Multa pasiune, dar coordonare insuficienta pentru proiectele comune
Criza, un stimulent pentru reinventarea industriei online
Piata de publicitate online globala, crestere de 10-15% in 2009
3 / 4

Piata de publicitate online globala, crestere de 10-15% in 2009

Cu toate ca majoritatea companiilor si-au reevaluat bugetele de publicitate, Heureux crede ca jumatate din industrii vor anul acesta mai multi bani pentru promovarea online.

“Sunt inca frustrat de faptul ca online-ul atrage bugete mici, de 2-3%, chiar si 19%, cum este cazul Marii Britanii. Chiar daca industria auto e in dificultate, eu cred ca isi vor mentine bugetele alocate promovarii online, la fel ca si FMCG-ul, desi inca ramane fidel canalelor traditionale de promovare, la fel ca sectorul telecomunicatiilor si cel bancar”, afirma presedintele IAB Europe.

La randul sau, Radu Ionescu (foto), managing director Kinecto, sustine ca jucatori importanti din sectorul FMCG si-ar putea dubla anul acesta bugetele alocate online, decizie luata la nivel central. In plus, clienti precum Coca-Cola sau Procter&Gamble mizeaza pe proiecte speciale, micro site-uri, concursuri.

In ceea ce priveste ritmul de crestere a industriei online globale, acesta se va situa anul acesta undeva in jurul valorii de 10-15%, in comparatie cu trendul inregistrat in anii precedenti, de pana la 40%.

“Fiecare a trebuit sa isi ia masuri in ultimele trei luni, sa inteleaga ca nu vom mai creste in acelasi ritm ca pana acum. 10-15% crestere este inca o valoare buna, insa sub asteptari”, adauga Alain Heureux.

Potrivit datelor preliminare IAB, piata de publicitate online din Europa s-a situat in 2008 la valoarea de 13,476 mld euro, in crestere fata de 2007 (10, 956 mld. euro), in timp ce industria de publicitate online americana este estimata la 16,1 mld euro, valoare valabila pentru 2008.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri