La minim, poti face radio cu un om, un microfon si un emitator
Experienta Kiss FM
Radioul, victima a tresaririlor din piata de publicitate
Denis Florent: Un singur lucru ma face sa traiesc: audienta, audienta si audienta
2 / 5

Experienta Kiss FM

Kiss FM, radio care face parte din portofoliul SBS Broadcasting Romania, a reusit sa surclaseze anul trecut Europa FM, in doar sase luni, Denis Florent ocupand in acea perioada functia de director de programe. Pentru a obtine un asemenea rezultat, trebuie avut grija de fiecare detaliu in parte, iar principiul “inapoi la elementele de baza” nu este suficient pentru a reusi, crede Florent.

“Ascultatorii plecasera. Asa ca, pentru a mari cota de piata din nou, a trebuit sa recrutez ascultatori noi, ascultatori care nu au iubit niciodata Kiss si, deci, care nu au fost niciodata dezamagiti”, spune Denis Florent.

Strategia s-a bazat in primul rand pe imbunatatirea programelor pe timpul verii, setarea unor rotatii de muzica foarte agresive si revitalizarea “mandriei brandului”.

“Stiam ca in mod traditional piata radio din Romania era tacuta pe timpul verii si al vacantelor, in general, ceea ce este ceva destul de surprinzator pentru un strain. In tara mea se intampla exact opusul inca din anii ’70. Recrutam ascultatorii de pe plaja. Asa ca am imbunatatit programele pe timpul verii. Audienta a crescut pentru prima oara. Apoi am setat rotatii de muzica foarte agresive (cele mai mari hituri se intorceau la fiecare 90 de minute).

A trebuit sa reinviem mandria brandului. Acesta a fost un proces indelungat care a implicat diferite vedete (din Romania si nu numai) care au marturisit ca asculta Kiss FM si intrebau ascultatorii… «si tu?» Cand vedeta ta preferata iti spune ca el sau ea consuma un anumit produs, te priveste in ochi si te intreaba daca si tu faci la fel… ai putea rezista? Si asta a functionat”, afirma Florent.

In luarea deciziilor care impulsionau audientele, Denis Florent s-a axat mereu pe aceeasi regula: “alege ascultatorii in fata oamenilor care lucreaza in radio”.

“Lucrezi pentru 2 milioane de oameni fata de 10 din interiorul postului, in special atunci cand radioul are o traditie de cativa ani sa piarda audiente. Deci este dificil. Dar daca asculti de cele 10 opinii din cadrul postului, vei pierde. Radioul este ca un avion: daca lasi spatiu pentru democratie, te prabusesti. Nu difuza cantecele care iti plac tie. Difuzeaza doar ceea ce functioneaza. Iar apoi inca o data. Si inca o data. Disciplineaza-te singur. Lucreaza pentru audienta ta. Numai pentru ei”, explica consultantul media.

Potrivit acestuia, exista o discrepanta enorma intre ceea ce ascultatorii declara ca le place si ceea ce le place de fapt, atitudine specifica nu numai romanilor.

“Ei declara ca iubesc ofertele inteligente si educate, in timp ce, in realitate, rezultatele cercetarilor arata contrariul. Acest apel «oficial» la «calitate» trebuie, insa, transferat din continutul real in aspectul de marketing. Ca sa reformulez: spune-le ascultatorilor tai ca tu esti de calitate. Este suficient pentru a-i atrage. Asta e inteligent. Dar ce se va intampla daca cineva aduce aceeasi oferta, dar cu o executie radio perfecta si cu o adevarata calitate de radio? Prezic un mic cutremur in aceasta situatie”, sustine Florent.

Printre realizarile la nivel local se numara readucerea on air a Dianei Singer, implicarea lui Dan Fintescu in programele Kiss FM, descoperirea unor talente precum Oana Radu sau realizarea, alaturi de Virgil Battista, a unei emisiuni pentru Kiss TV, care imbina showbiz-ul cu sportul extrem.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri