La minim, poti face radio cu un om, un microfon si un emitator
Experienta Kiss FM
Radioul, victima a tresaririlor din piata de publicitate
Denis Florent: Un singur lucru ma face sa traiesc: audienta, audienta si audienta
3 / 5

Radioul, victima a tresaririlor din piata de publicitate

Primele efecte ale crizei financiare pe pietele radio din Europa de Vest au aparut inca din lunile mai-iunie 2008, in timp ce in Romania efectele au inceput sa fie resimtite abia in luna noiembrie, spune Florent.

“Radioul este in continuare conceput ca un model economic bazat 100% pe publicitate. Atata timp cat aceasta perceptie va continua, iar operatorii de radio nu vor intelege ca trebuie sa inventeze metode noi de a aduce venituri, radioul va avea de suferit de pe urma fiecarei tresariri din piata de publicitate”, crede Denis Florent.

In ceea ce priveste evolutia pietei radio din Romania, Florent exclude pentru acest an o crestere valorica, singura grija fiind “supravietuirea”.

“Media independente vor fi cu siguranta mult mai norocoase decat cele care apartin unor grupuri mari. Nu au un management care sa le taie aripile, nu trebuie sa implementeze nicio decizie asa-zis «strategica», luata, de fapt, in defavoarea produsului”, declara consultantul media.

Potrivit acestuia, luna septembrie ar putea aduce o stabilizare a pietei.

“Vom vedea in septembrie daca situatia se va imbunatati. Eu la asta ma astept, deoarece tarile din vest nu au de ales: nimeni nu isi doreste revolutii populare”, crede Florent.

In schimb, viitorul radioului se indreapta spre trei directii - mobil, digital si creativ, sustine Denis Florent.

“Mobil, pentru ca asta este esenta radioului. De aceea «radiourile de pe net» nu sunt radiouri. Radio nu este «ceea ce canta». Radio este «felul in care il folosesti». Iar «felul in care il folosesti» este: mobil, mic, wireless. Digital, pentru ca aceasta este directia in care se indreapta lumea. Telefonul este digital. Muzica este digitala. Imaginile sunt digitale. Televizorul este digital. Cartile sunt acum digitale. Radioul este deja digital in mare parte. Va fi 100% digital in urmatorii 20 de ani. Creativ, pentru ca radioul intotdeauna se reinventeaza singur”, declara Florent.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri